نسخه چاپی

شوخی حضرت آقا با میرسلیم بر سر مسابقه دو با ناطق نوری:

ناطق نوری: میرسلیم، ورزشكار و از من تواناتر است

عکس خبري -ناطق نوري: ميرسليم، ورزشکار و از من تواناتر است

هر دو می‌دویدیم كه مبادا یكی كم بیاورد! بیش از یك ساعت و ده دقیقه دویدیم! بعد كه خسته شدم آقای میرسلیم شروع به نرمش كرد!

در میان مسئولین جمهوری اسلامی ایران برخی به ورزش کردن و توانایی جسمی بالا مانند مهندس سید مصطفی میرسلیم معروف هستند و هیچ‌گاه ورزش کردن را ترک نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری رئیس بازرسی مقام معظم رهبری در خاطرات خود از سفری که به همراه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کره شمالی داشته‌اند، خاطراتی نقل می‌کند.
وی در بخشی از خاطرات خود می‌نویسد: در باغی که استراحت می‌کردیم، دریاچه مصنوعی خیلی بزرگی ساخته و دور آن را برای قدم زدن آسفالت کرده بودند. دیدم هوای صاف و جای بسیار خوبی است. بعد از نماز صبح یک روز با زیرشلواری و زیرپیراهنی به حیاط آمدم، مأمورین و دژبانی‌ها تعجب کردند که این دیپلمات به این صورت و با یک زیرپیراهنی و زیرشلواری و با یک کفش عادی بیرون آمده است! من سمت دریاچه رفتم و دور آن را که مسافت خیلی طولانی هم بود، چهار بار دویدم هنگام صبحانه، حضرت آقا فرمودند که شنیدم چهار بار دور دریاچه دویدی؟ گفتم: «قابلی نداره»!
فردای آن روز آقای میرسلیم و آقای شمسایی هم گفتند، ما هم می‌آییم. آقای شمسایی وسط کار خسته شد و برید! اما آقای میرسلیم پا به‌پای من شش بار دور دریاچه دوید‍‍!
هر دو می‌دویدیم که مبادا یکی کم بیاورد! بیش از یک ساعت و ده دقیقه دویدیم! بعد که خسته شدم آقای میرسلیم شروع به نرمش کرد!
آقای میرسلیم واقعاً یک ورزشکار، شناگر و کوهنورد فوق‌العاده مهاری است که از من تواناتر است. آن روز حضرت آقا فرمودند که شنیدم این دفعه با آقای میرسلیم شش دور دویدید؟ من دوباره گفتم: قابلی ندارد! که آقا این بار به شوخی فرمودند: من فکر کردم که اگر بیست روز شما با میرسلیم اینجا بمانید، به کجا می‌رسید!
*از خاطرات ناطق نوری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 24

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...