نسخه چاپی

ریزترین ماهواره دنیا به فضا پرتاب شد

این ماهواره از فیبر كربن پلیمری تقویت شده كه بسیار سبك‌تر از گوشی‌های هوشمند است تولید شده و قرار است تجهیزات ناسا در جزایر والپس آن را در 21 ژوئن به فضا پرتاب كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ناسا تا ماه آینده کوچکترین و سبک‌ترین ماهواره جهان را به فضا ارسال می‌کند. این ماهواره "کلام‌ست" نام دارد که از روی نام رئیس جمهور سابق هند، دکتر عبدل کلام گرفته شده است.

این ماهواره که تنها 0.1 کیلوگرم وزن دارد توسط ریفات شاروک، نوجوان کلاس دوازدهمی هندی از شهر پالاپاتی ایالت تامیل نادو ساخته شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، شاروک 18 ساله این ماهواره را بخاطر شرکت در مسابقه مکعب‌های فضایی که توسط سازمان فضایی ایالات متحده و idoodlelearning Inc، یک شرکت جهانی آموزشی برگزار شده طراحی کرده است.

این ماهواره از فیبر کربن پلیمری تقویت شده که بسیار سبک‌تر از گوشی‌های هوشمند است تولید شده و قرار است تجهیزات ناسا در جزایر والپس آن را در 21 ژوئن به فضا پرتاب کند.

کلام‌ست طی پرواز 12 دقیقه‌ای‌اش به عنوان یک نمایشگر فناوری عمل خواهد کرد و انگیزه‌ای برای راه‌اندازی برنامه‌های مقرون به‌صرفه فضایی در آینده می‌شود.

به گفه شاروک، نقش اصلی این ماهواره نمایش عملکرد فیبر کربن تولید شده توسط فناوری چاپ سه‌بعدی است.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...