نسخه چاپی

رئیسی: مشكل ازدواج 11 میلیون جوان ایرانی با اراده جدی حل می شود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: با عزم و اراده جدی می توان مشكل 11 میلیون جوان ایرانی آماده ازدواج را حل كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جمع حامیان خود در مصلای بوشهر افزود: امروز 500 هزار زوج جوان برای دریافت تسهیلات در نوبت هستند اما آنهایی که تسهیلات به صورت میلیاردی می گیرند، پشت نوبتی ندارند.
وی اضافه کرد: امروز مشکل جوانان در آستانه ازدواج، بیکاری و مسکن است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر تولید در کشور رونق داشته باشد، نباید امروز در هر خانه ای یک تا چند بیکار با مدارک تحصیلی بالا وجود داشته باشد.
رئیسی با ادعای اینکه هم اکنون 50 درصد کارگاه ها در کشور تعطیل است ادامه داد: به گفته برخی وزیران این کارگاه ها به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده اند.
وی اظهار کرد: کشور ایران با این همه منابع و ذخایر آیا باید کمبود نقدینگی داشته باشد؟ یا اینکه مشکل کشور ما کمبود مدیریت نقدینگی است؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در باره قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا برای تولید کشور مضر است اما نه کالاهایی که ملوان یا کوله بر برای تامین زندگی خود وارد می کند بلکه قاچاقی که امروز به صورت کانتینری بدون پرداخت حقوق دولت وارد می شود.
رئیسی افزود: امروز برخی وقتی بحث از قاچاق کالا می شود با انحراف موضوع، کوله بری و ته لنجی را مطرح می کنند.
وی یادآور شد: برای حل مشکل قاچاق کالا باید سامانه اطلاعاتی که بتواند واردات و صادرات را به صورت کلان و پرداخت تسهیلات را رصد کند، راه اندازی شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز وقتی سخن از بیکاری و کوچک شدن هر روزه سفره مردم می زنیم، برخی می گویند شما می خواهید دیوار بکشید، آری ما می خواهیم دیوار بین چپاول گران و حقوق مردم بکشیم.
رئیسی افزود: براساس قانون 2 یا چند درصد از در آمد منابع نفت و گاز باید برای توسعه مناطق نفتی صرف شود آیا این مبلغ صرف توسعه یافتگی استان بوشهر شده است؟
وی درباره اقتصاد دریایی نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط دارد، برای برطرف کردن بیکاری باید اقتصاد دریایی را فعال کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم اکنون 50 درصد تولید ناخالص ملی برخی کشورهای اروپایی از دریاست این درحالی است که سهم کشور ما از این نعمت خدادادی تنها 2 درصد است و با رونق اقتصاد دریایی در بسیاری از استان های ساحلی از جمله بوشهر بیکار نخواهد بود.
وی گفت: با توجه به منابع و ذخایر موجود در استان بوشهر حق مردم این استان داشتن دغدغه اشتغال و بیکاری نیست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بوشهر یکی از مراکز تولیدکننده خرماست پس به جای اینکه هرسال بخش زیادی از این محصول از بین برود باید صنایع تبدیلی آن را فعال کرد.
رئیسی با بیان اینکه با فرآوری خرما 70 نوع محصول به دست می آید گفت: با فعال کردن صنایع تبدیلی هم شغل و هم ارزش افزوده ایجاد می شود.
وی مدعی شد: یکی از شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92 این بود که 'نباید بازار ما بازار کالاهای چینی باشد'، اما آیا امروز ورود کالاهای چینی به کشور کاهش یا افزایش یافته است؟.
وی بیان کرد: در سال های پیش از دولت یازدهم ورود کالاهای چینی هر سال پنج میلیارد دلار بود ، اما در این دولت هر سال 10 میلیارد دلار بوده است.
رئیسی گفت: اگر ظرفیت صنایع پائین دستی پتروشیمی ها احیا شود هر یک میلیون تن آن می تواند تعدادی بیکار را مشغول کند.
وی افزود: دولت در مقابل کسی که در سفره نان ندارد مسئول است و ما یارانه او را افزایش می دهیم و شما می گوئید پول از کجا می آید؟ پس شما شب انتخابات چرا یارانه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی را سه برابر کردید؟
رئیسی اضافه کرد: مشکل جامعه کمبود نقدینگی، نیروی انسانی، آب، خاک و امکانات نیست بلکه کشور با مشکل کمبود و ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی روبه رو است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به حسن روحانی رقیب انتخاباتی خود یادآور شد: برای اینکه حرف مردم و به ویژه جوانان را نشنیده بگیرید، می گویید این اجتماع های بزرگ مردمی کار سیاسی است.
وی ادامه کرد: خیلی کسانی بودند در این کشور که حرف مردم را نشنیدند و وقتی مجبور به شنیدن شدند که دیگر وقت تمام شده بود.
وی با بیان اینکه خیلی کارها می شد در کشور انجام داد اظهار کرد: اما این فرصت ها را به خاطر نوع نگاه به مردم از یک سو و نوع نگاه بیگانگان از طرف دیگر از دست داده اید.
رئیسی گفت: بیگانگان تاکنون مشکل کدام ملت را حل کرده اند که ما دومین ملت باشیم؟ شما می گویید به دنبال تغییر دیپلماسی هستید، اکنون ایران 15 همسایه دارد آیا ارتباط و دیپلماسی با آنها بایسته است؟
وی یادآور شد:کشور عراق با ما همسایه است ولی به خاطر ضعف دیپلماسی بازار این کشور دست ترکیه است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیپلماسی یعنی اینکه با کشورهای همسایه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس بهترین ارتباط را برقرار و بازار آنها را در اختیار گرفت.
رئیسی اظهار کرد: اگر دیپلماسی به معنی این است که با آنها صحبت شود که 'هوای جریان ما را در انتخابات داشته باشید' ما این دیپلماسی را بلد نیستیم.
وی افزود: شما به مردم می گویید' همه چیز شما حتی آب خوردنتان مربوط به برجام است'.
رئیسی اظهار کرد: در این سند اشکال زیاد است اما به هرحال تبدیل به سند شده و برای آن پیش پرداخت داشتید و آن این بود که در قلب رآکتور اراک بتن ریختید و امکانات هسته ای را به این وضعیت رساندید.
وی افزود: حالا بروید چک برجام را نقد کنید و آنها را وادار کنید تعهدهای خود را در مقابل مردم به اجرا درآورند.
رئیسی بیان کرد: ما می گوئیم برجام چکی است که باید نقد شود آیا شما این قدرت را دارید که این متخلفانی که به تعهد خود در مقابل ملت ایران عمل نکرده اند، مجبور کنید که مفاد برجام را عملیاتی کنند؟
وی افزود: به خاطر ضعف دیپلماسی کشور با استفاده از التماس می خواهید مشکل را حل کنید ولی ما این مشکل را با دیپلماسی انقلابی حل می کنیم.
رئیسی بیان کرد: دولت مستقر یا باید بگوید این کارها را انجام و این برنامه ها را برای ادامه کار دارم که باید از مردم بپرسیم آیا دولت به وعده هایش عمل کرده است؟
وی گفت: راه دوم این است که دولت مستقر از رقیب در دل مردم هراس ایجاد کنند در این صورت هم ما اعلام کرده ایم رقیب شما را چهار سال عملکرد خودتان می دانیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما رقیب فقر، بیکاری، فساد اداری هستیم و با دنیا و همسایه ها می خواهیم تعامل عزتمندانه داشته باشیم ولی بازهم مردم را می ترسانند.
رئیسی گفت: مردم بوشهر رئیسعلی دلواری را در تاریخ خود نماد نمایش و همایش نمی دانند بلکه اینها الگوها هستند و معتقدیم مردم مصمم می توانند انلگیس را پشیمان کنند.
وی در باره بنیه دفاعی کشور اظهارکرد: این بنیه دفاعی برای حفظ کشور از تعرض است و بنیه موشکی نیز برای این است که کسی به کشور چپ نگاه نکند.
رئیسی با تاکید براینکه ما اهل جنگ نیستیم افزود: جنگ را نمی پسندیم ولی نه حاضریم به کسی در دنیا ظلم کنیم و نه حاضریم زیر بار ظلم دیگران برویم.
وی با اشاره به برخی تبلیغات که آزادی زنان و مردان مورد خدشه قرار می گیرد، گفت: مگر شما به بانوان، آقایان، اهل سنت ،آزادی دادید؟ آزادی را خدا می دهد.
وی گفت: این آزادی را قانون اساسی داده مگر دولت ها حق دارند آزادی که به موجب قانون اساسی به عنوان حقوق حقه مردان و بانوان اهل سنت و سایران تعیین شده است را ضایع کنند؟
رئیسی با اشاره به منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: مشکل کشور ما تهیه سند و نوشتن برنامه نیست.
این نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت کار و کرامت برنامه خود را تدوین کرده و حتی اگر هم برنامه ای نداشته باشیم مگر برنامه ششم توسعه نداریم.
وی تاکید کرد: مشکل ما نوشتن برنامه نیست بلکه مشکل ما عمل و اجرا است، زمان حرف تمام شده و دوره اقدام و عمل است.
وی در پاسخ به کسانی که می گویند 'می خواهند کشور را به عقب برگردانند 'گفت: نه بازگشت به گذشته نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم هدف دولت کار و کرامت است.
رئیسی اظهار کرد: تمام وعده هایی که به مردم داده شده با شعار 'ما می توانیم' عمل شدنی است.
وی با اشاره به انصراف محمد باقر قالیباف یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این نامزد انتخابات بنا به مصلحت به شکل ایثارگرانه و وظیفه مدارانه عمل کرده است.
رئیسی افزود: برخی ها فکر می کنند کسانی که وارد عرصه انتخابات شده اند به دنبال جایگاه و پست هستند این درحالی است که بهترین پست برای من خدمت در آستان قدس رضوی است، اما تحمل دیدن مشکلات مردم را ندارم.
وی با بیان اینکه دولت کار و کرامت برای این آمده است که کسی خجالت نکشد گفت: ما در دولت کار و کرامت معتقدیم دولت باید کارشبانه روزی کند و تجارت نکند تا مردم بیکار نباشند.

۱۳۹۶/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...