نسخه چاپی

وضعیت فوق‌ العاده در ونزوئلا تمدید شد

رئیس جمهوری ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده اقتصادی را برای ۶۰ روز دیگر تمدید كرد تا دسترسی مردم را به خدمات اولیه تضمین كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس جمهوری ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده اقتصادی را برای ۶۰ روز دیگر تمدید کرد تا دسترسی مردم را به خدمات اولیه تضمین کند.

دولت ونزوئلا اعلام کرد که این اقدام برای تمدید مدت وضعیت فوق‌العاده اقتصادی در کشور برای حمایت از مردم و تضمین زندگی آنها، حفاظت از آنها در برابر تهدیدها، حفظ اجرای قانون و احیای صلح اجتماعی و تضمین دسترسی مردم به کالاهای اولیه و برخورداری آنها از حقوقشان در یک شرایط امن و با ثبات صورت گرفته است.

براساس ماده ۲۳۶ قانون اساسی ونزوئلا رئیس جمهوری این کشور می‌تواند وضعیت فوق‌العاده را برای ۶۰ روز تمدید کند تا در این مدت اقداماتی را برای ثبات در وضعیت اقتصادی و تولیدات و همچنین توزیع مواد غذایی اتخاذ کند.

این هفتمین باری است که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده می‌کند.

اقداماتی که در این زمان انجام می‌شود سه مورد است؛ تقویت و گسترش تولید داخلی، تقویت سیستم جدید در توزیع غذا به صورت مستقیم به خانواده‌ها و تقویت برنامه‌های اجتماعی.

مادورو در ژانویه ۲۰۱۶ برای نخستین بار وضعیت فوق‌العاده اقتصادی را برای مقابله با بحران اقتصادی در کشور اعلام کرد و گفت: یکی از بزرگترین چالش‌ها این است که باید منابعی را برای ثروتمند کردن ونزوئلا ایجاد کنیم.

۱۳۹۶/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...