نسخه چاپی

میرسلیم در نشست خبری:

در دولت یازدهم نفت فروخته شده و پولش به خزانه واریز نشده است/ من تا انتها پای كار انتخابات خواهم بود

عکس خبري -بايد تکليف نفتهايي که در دولت يازدهم نفت فروخته شده و پولش به خزانه واريز نشده مشخص شود / من تا انتها پاي كار انتخابات خواهم بود

كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما قبول نمی كنیم كه هر چه آنها روی دستشان مانده در ازای پول نفت به ما بدهند.باید تكلیف این نفتهایی كه فروخته شده و هنوز پولش به خزانه واریز نشده مشخص شود.

سیدمصطفی آقا میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست خبری با تاکید به اینکه یک حزب حتی اگرنامزدش در انتخابات رای نیاورد و رئیس جمهور نشود شکست نخورده گفت: بر مبنای این تحلیل بود که حزب تصمصیم گرفت به صورت مستقل با معرفی نامزد مورد حمایت خود وارد کارزار انتخابات شود. میز سلیم با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی با کار کارشناسی و برنامه ریزی برای کشور وارد این عرصه شده ادامه داد:ما تحلیل خودمان را تشریح می کنیم و راه حل‌هایی که مدنظرمان است با اتکا به مطالعات و بررسی های 15 سال گذشته ارائه می دهیم تا امروز موفقیت‌های خوبی در تبیین نظرات و تشریح برنامه‌ها حاصل شده و تلاش می کنیم تا انتخاب برای ما و مردم با آگاهی کامل انجام گیرد.
نامزد حزب موتلفه اسلامی دردوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درادامه به پاسخگویی سوالات خبرنگاران پرداخت وی به پرسشی درباره تفاوت کناره گیری جهانگیری و قالیباف در انتخابات گفت: این دو اقدام از نظر ماهیت متفاوت است. قالیباف با پشتوانه انتخابات سه دوره گذشته و همچنین تأیید جمنا به میدان آمد اما برمبنای تشخیص یک مصلحت کنار رفت و این یک ائتلاف محسوب می‌شود. فکر می‌کنم کناره گیری وی از صحنه انتخابات برای این بود که موضع جبهه مردمی تقویت شود و به نظر نمی‌رسد از ابتدای کار چنین نیتی داشته باشد و اما کناره گیری جهانگیری حیله سیاسی محسوب می‌شودو باید ابراز تأسف کرد که روحانی با این روحیه سیاسی یک یار کمکی با خودش بیاورد و دو واحد وقت به خودش اختصاص دهد.فک می کنم صداقت ایجاب می کرد وی در صحنه می‌ماند یا در ابتدا می‌گفت پوششی هستم تا شورای نگهبان تکلیف خود را بداند.
میر سلیم درباره شیوه تبلیغات برخی کاندیداها در استفاده از امکانات دولتی گفت: ما قانون مدونی داریم که تکلیف نامزدها را به لحاظ امکانات مشخص کرده و تصریح شده از امکانات دولتی به نفع یک یا چند نامزد استفاده نشود.کمیته نظارت برانتخابات حتما باید به این موارد رسیدگی کند تا حق دیگر نامزدها پایمال نگردد.امیدوارم هر کس رای بیاورد ولی روحانی رای نیاورد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به بصیرت مردم بعد ازگذشت 38 سال از انقلاب اسلامی و تمرین دموکراسی دینی بیان کرد:آگاهی خوبی بین مردم ما بوجود آمده و متوجه می‌شوند که این تبلیغات با تهدید و تطمیع صورت گرفته یا آزادانه بوده است. برخی نامزدها از افرادی که حتی واجد شرایط نیستند و یا با تعطیل کردن ادارات به تبلیغ پرداختند که اینها خلاف مردم سالاری است و ما نباید مشوق این کارها باشیم.
میرسلیم با اشاره به اینکه اکنون در صحنه انتخابات آقای روحانی، هاشمی طبا و رئیسی هم حضور دارند، گفت: من نیز تا انتهای انتخابات خواهم ماند و به هرآنچه مردم بپسندند احترام خواهم گذاشت.بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان به حضور من تاکید دارند ومن آنها را مایوس نمی کنم.
نامزد حزب موتلفه اسلامی درباره وعده‌های انتخاباتی برخی نامزدها گفت:این وعده ها که از سوی نامزدها داده می شود مبتنی بر مشکلات و مسائل روزمره و معیشتی است که به دلیل کم کاری‌های دولت در طول چهار سال گذشته ایجاد شده است. روحانی می‌گفت که کاری می‌کنم که یارانه‌ها در زندگی مردم جایگاهی نداشته باشد اما بسیاری از گروه‌ها نیازشان به همین مبلغ ناچیز یارانه بیشتر شده است. در اینکه طبقات محروم نیاز به این یارانه ها دارند نباید شک کرد من اعتقاد دارم اولین کاری که باید صورت بگیرد رفع محرومیت و فقرزدایی است. اما دادن قولهایی که امکان اجرایش نیست خلاف است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی نامزدها صدها میلیارد هزینه کردند و از بیت المال برای تبلیغات بذل و بخشش نمودند، گفت: این کارها معنا ندارد و تمام طرح‌ها وبرنامه‌های ما باید در جهت رفع محرومیت باشد اما متأسفانه هنوز هم هزینه‌های تشریفاتی زیادی داریم.
میرسلیم درباره آینده برجام به صورت پیروزی وی، گفت: برجام سندی است در اختیار ماست که یک نکته واضح در آن مظلومیت جمهوری اسلامی بود که نیازی به اصطلاح کشتار جمعی و هسته‌ای ندارد. درباره برجام تعهدات ما اجرا شده و حتی دولت در این زمینه خودشیرینی کرد. اما آنچه که طرف مقابل انجام داد براساس بداندیشی به تحریم‌ها افزوده شد و دولت آینده باید این حق را احقاق و پیگیری کند. ما نباید به بهانه برجام کارها را متوقف کنیم و در داخل قابلیت‌هایی داریم که می‌توانیم با آن تحریم‌ها را مهار کنیم.
وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه پیش از تشکیل جمنا نامزد خود را معرفی کرد و مفهومی ندارد که ما به حزب دیگری می‌پیوستیم، گفت: البته ما رقیب هم نیستیم اعتقاد ما براین است که من و آقای رئیسی در هدف مشترک هستیم اما در ارائه برنامه‌ها اختلاف سلیقه داریم. اما اینکه چگونه همکاری کنیم تا این هدف محقق شود مسائلی است که با مذاکره حل خواهد شد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره رایزنی آیات موحدی وکرمانی و یزدی با او درباره کناره گیری گفت: ما تا آخر پای کار هستیم اما همواره با این آقایان همکاری و تبعیت داشته‌ایم. نظر ما این است که با تفاهم و اتحاد می‌توانیم موفق باشیم و این قبیل رایزنی‌ها همواره وجود داشته اما ما هم نظرات خود را به این آقایان ارائه دادیم.
میرسلیم با اشاره به اینکه امیدوارم پیروز انتخابات روحانی نباشد گفت: پیش بینی انتخابات میسر نیست و ممکن است عواملی پیش بیاید که در انتخابات تأثیر بگذارد تبلیغات رسمی صبح فردا تمام می‌شود ولی فضای مجازی در اختیار مردم است و در فعالیت نامزدها اثرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه من انصراف نمی‌دهم و پای کار خواهم بود، گفت: با توجه به آنچه مطرح می‌شود آرای من بیشتر شده و امیدواریم دیگر دولت روحانی تمدید نشود و دولت یازدهم بود که کشور را به فلاکت کشاند.
میر سلیم با اعتقاد به اینکه کاهش نرخ تورم به دلیل واردات است و مردم قدرت خرید ندارند.، اظهار داشت: تورم البته در اردیبهشت نرخ صعودی پیدا کرده و این دستاورد توأم با ابهام است. نرخ رسمی بیکاری 12.5 درصد است و کافی است آقای جهانگیری سری به شهرک های صنعتی بزند و ببینند چه کارگاه‌هایی متوقف شده است. رکود بارز است و سرمایه گذاری کاهش یافته است و دولت یازدهم با این دستاورد نمی‌تواند ادامه یابد. ضمن اینکه دولت یازدهم هیچ برنامه اقتصادی برای دوره بعد ندارد.
میرسلیم در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره با مدرک تحصیلی روحانی، گفت: روحانی در این زمینه اکنون متهم است و به نظرم باید یک گروه کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مدرک او را بررسی کنندتا ببینیم آیا این ادعاها دروغ است و یا وی مدرکش را براساس تزویر گرفته است. در این زمینه آبروی نظام در خطر است و باید راستی آزمایی صورت بگیرد.واگر ثابت شد باید از ولت عذرخواهی کند.
وی در پایان با اشاره به اینکه نیت من با آقای رئیسی یکی است، خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم با روحانی هدف مشترکی تعریف کنم و همواره منتقد دولت یازدهم بوده‌ام تا فقط و فقط به این فکر نباشند که با برجام می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد.
مهندس میر سلیم در پاسخ به سوال خبرنگار نما که برنامه شما برای دریافت ارز حاصل از فروش نفت چیست با اشاره به دور زدن های تحریم توسط شخص بابک زنجانی در دولت دهم و امتیاز دادنهای دولت یازدهم به اروپاییان و خلف وعده های آنان در اجرای برجام گفت:ما نیز راهکارهایی برای اینکه چه از کشورهای خریدار نفت وارد کنیم که نه چرخ صنعت بخوابد و نه تولید از نفس بیفتد داریم و قبول نمی کنیم که هر چه آنها روی دستشان مانده در ازای پول نفت به ما بدهند.باید تکلیف این نفتهایی که فروخته شده و هنوز پولش به خزانه واریز نشده مشخص شود.

۱۳۹۶/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...