نسخه چاپی

روسیه قرآن سوزی را محكوم كرد

عکس خبري -روسيه قرآن سوزي را محکوم کرد

"الكساندر لوكاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد كه این كشور اقدام نظامیان آمریكایی در سوزندان قرآن، كتاب مقدس مسلمانان در پایگاه نیروی هوایی «بگرام» در افغانستان را محكوم می كند و در عین حال خواستار آن است تا تظاهرات مردمی در این كشور كه منجر به ناآرامی‌های گسترده شده، متوقف شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اقدام نظامیان آمریکایی در سوزندان قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در پایگاه بگرام افغانستان را محکوم کرده و بر لزوم احترام به احساسات مذهبی مردم مسلمان تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور اقدام نظامیان آمریکایی در سوزندان قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در پایگاه نیروی هوایی «بگرام» در افغانستان را محکوم می کند و در عین حال خواستار آن است تا تظاهرات مردمی در این کشور که منجر به ناآرامی‌های گسترده شده، متوقف شوند.

لوکاشوویچ گفت: وخامت شدید اوضاع در افغانستان باعث نگرانی شدید مقامات مسکو شده است. البته ما برای احساسات مذهبی مردم مسلمان افغانستان احترام قائل هستیم و اقدام نظامیان آمریکایی در به آتش کشیدن نسخه هایی از کتاب مقدس قرآن را محکوم می‌کنیم. ولی از مردم افغانستان هم می‌خواهیم تا از ادامه تظاهرات در این رابطه که منجر به ناآرامی‌های گسترده و قربانی شدن بیشتر افراد بی‌گناه شده، ممانعت بعمل آورند.

همانطور که پیش از این رسانه‌های گروهی اعلام کردند، گروهی از نظامیان آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی این کشور در «بگرام» چندین جلد کتاب دینی مسلمانان که در میان آنها چند نسخه از قرآن کریم هم وجود داشته، به آتش کشیدند که این اقدام توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی خشم مردم افغانستان را برانگیخته و موجب برپایی تظاهرات اعتراض‌آمیز خشونت باری در شهرهای مختلف این کشور شده است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...