نسخه چاپی

بیراوند در گفتگو با نما مطرح كرد:

خودكفایی گندم ربطی به دولت یازدهم ندارد

عکس خبري -خودکفايي گندم ربطي به دولت يازدهم ندارد

نماینده مجلس نهم گفت: خودكفایی گندم به این دلیل است كه مجلس با شیبی كند توانست قیمت خرید گندم را اصلاح كند از این رو كشاورزان به تولید گندم نسبت به گذشته راغب تر شده اند.

بهرام بیرانوند، نماینده مردم در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش واردات گندم در پی ادعای روحانی در خودکفایی این محصول، گفت: وضعیت ما در گندم تابع قیمت جهانی است اگر قیمت جهانی بیش از قیمت داخلی باشد قاچاق منفی گندم، آرد و فرآورده های گندم در کشور را همواره داشته و خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: اگر قیمت داخلی بیش از قیمت جهانی باشد احتمال نفوذ گندم خارج از کشور به داخل وجود دارد.
بیرانوند در ادامه با تأکید بر این مطلب که در کشور با تولید گندم که صورت می گیرد با مشکل کمبود گندم مواجه نخواهیم بود، گفت: مشکل اساسی ما در ضایعات گندم و نان است که دولتمردان ما را وادار کرده تا از خارج کشور به داخل گندم وارد کنند.
نماینده مردم لرستان در خانه ملت بیان کرد: در سال 92 قیمت گندم حدود 460 تومان بوده و الان قیمت گندم رسیده به 1300 تومان که خود این موضوع کمکی هست برای کشاورزان در حالی که می دانیم این میزان قیمت گندم پاسخگوی هزینه های کشاورزان نیست.
وی اظهار داشت: خودکفایی گندم به این دلیل است که مجلس با شیبی کند توانست قیمت خرید گندم را اصلاح کند از این رو کشاورزان به تولید گندم نسبت به گذشته راغب تر شده اند.
به گفته نماینده نهم مجلس خودکفایی گندم یک دستاورد بین دولتی است و متعلق به یک دولت خاص یا مجلس خاص نیست.
بیراوند گفت: خودکفایی گندم پزی است که همه دولت ها آن را سر می دهند.
نماینده سابق مجلس اظهار داشت: امروز قیمت خرید گندم در داخل 1300 تومان است و قیمت جهانی گندم سیصد تا چهارصد تومان ارزان تر از داخل است از این رو کارخانجاتی همچون ماکارانی که از گندم استفاده می کنند تمایل دارند از گندم ارزان بهره مند شوند تا سود آوری بیشتری داشته باشند به همین منظور کارخانجات به وزارت صنعت معدن و تجارت فشار می آورند تا اجازه واردات گندم ارزان را به این کارخانجات بدهند.
وی در خاتمه افزود: وزرات جهاد کشاورزی اعلام می کند نیازی به واردات گندم ندارد اما متاسفانه وزارت صنعت معدن و تجارت با فشارهایی که بر این وزارت خانه وارد می شود مجوز واردات گندم را صادر می کند.

۱۳۹۶/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...