نسخه چاپی

روسیه برای كمك نظامی به "افغانستان" اعلام آمادگی كرد

درپی طرح خواسته افغانستان برای دریافت كمك از روسیه، نماینده رئیس جمهوری این كشور برای بررسی موضوع در صورت ارائه درخواست رسمی كابل اعلام آمادگی كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان، زمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت: اگر دولت افغانستان در نامه ای رسمی از روسیه درخواست کمک کند، ولادیمیر پوتین امکان چنین کمکی را به کابل بررسی می کند.

کابولوف روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا چاپ مسکو گفت که تصمیم در مورد کمک به افغانستان را فقط رئیس جمهوری روسیه می گیرد.

محمد اشرف حیدری رئیس اداره امور سیاسی و برنامه ریزی راهبردی وزارت امور خارجه افغانستان به تازگی در جریان سفر به روسیه، اعلام کرد: کابل از مسکو خواستار دریافت کمک های نظامی، ارائه خدمات تعمیر و نگهداری جنگ افزاری و آموزش پرسنل نظامی و کادر پلیس شده است.

شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا به نقل از سخنان حیدری پس از مذاکره وی با مقام های روس در مسکو، گفت: مساله کمک های نظامی و آموزش پرسنل ارتش و سازمان پلیس افغانستان در دیدار با مقام های وزارت امور خارجه روسیه مطرح و بررسی شد.
وی افزود: از طرف روسی خواستیم در تعمیر و نگهداری بالگردهای تحویل گرفته از روسیه با افغانستان مشارکت کند.

روسیه در سال های اخیر 12 فروند بالگرد نظامی به افغانستان تحویل داده که بخش عمده این بالگردها با بودجه آمریکا خریداری شده است.

روسیه همچنین سال گذشته از افغانستان خواسته بود، فهرست نیازمندی های این کشور را برای مبارزه با تروریسم ارائه کند.

به گزارش رسانه های روسی، این کمک ها شامل بالگردهای نظامی، تانک، موشک انداز و انواع تسلیحات سبک می شود.

آموزش پرسنل نظامی و پلیس افغانستان در آموزشگاههای روسیه نیز عرصه مهم دیگر همکاری های دو کشور است که از سال 2012 جریان دارد.

۱۳۹۶/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...