نسخه چاپی

بازتاب تحریم اسكار در رسانه ها

عکس خبري -بازتاب تحريم اسكار در رسانه ها

تحریم اسكار توسط جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

فارس نوشت:
پس از اعلام مقامات فرهنگی و سینمایی ایران از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی و سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مسئولان حوزه هنری مبنی بر تحریم اسکار سال جاری، این خبر در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

بنابر این گزارش رسانه‌های عربی و انگلیسی متعددی این خبر را بازتاب داده‌اند و به انتقاد مقامات ایرانی به فیلم موهن آمریکایی اشاره کرده‌اند.


این خبر به‌ویژه در حالی بازتاب داشته است که سال گذشته ایران توانسته بود جایزه اسکار فیلم خارجی زبان را به خود اختصاص دهد.

البته رسانه‌ها در این بین از شیطنت درباره این خبر دست بر نداشته‌اند و سعی کرده‌اند تحریم اسکار 2013 توسط ایران را به آنچه نبود آزادی در ایران می‌خوانند نسبت دهند.

در همین حال پایگاه «بیزینس لاین» به نقل از مسئولان اسکار نوشت: آنها پس از سخنان حسینی رسما از مقامات ایران درباره تحریم اسکار چیزی نشنیده [و دریافت] نکرده‌اند.


«هالیوود ریپورتر» نیز با اشاره به آنچه تحریم جشنواره ونیز توسط ایران خوانده تلاش کرد تحریم اسکار و جشنواره ونیز از سوی ایران را به فشارهای غرب علیه ایران و تحریم نفت ایران توسط غرب مربوط کند.


بنابر این گزارش مهمترین پایگاه‌هایی که این خبر را بازتاب دادند، روزنامه الشروق مصر، پایگاه الحره، روزنامه الیوم السابع مصر، روزنامه القبس کویت، پایگاه روسیا الیوم، پایگاه خبری ایلاف، پایگاه خبری المنار، پایگاه «بیزینس لاین»، پایگاه ‌«سی بی اس نیوز»، روزنامه جروزالم پوست، روزنامه لس‌آنجلس تایمز، روزنامه گاردین، پایگاه هالیوود ریپورتر و پایگاه واریتی هستند.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...