نسخه چاپی

مشاركت حداكثری در انتخابات96، تاییدی دیگر بر مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران

عکس خبري -مردم‌سالاري تثبيت‌شده

مشاركت حدود ۸۰ درصدی مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، برگ دیگری از تجلی راستین مردم‌سالاری دینی در كشور را به نمایش گذاشت.

مشارکت حدود ۸۰ درصدی مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، برگ دیگری از تجلی راستین مردم‌سالاری دینی در کشور را به نمایش گذاشت. این حضور گسترده افزون بر اینکه نشان از تثبیت مردم‌سالاری دینی در کشور دارد، نشان‌دهنده باور مردم به تأثیرگذاری حضور آنها در صحنه و اطمینان آنها به امانت‌داری نظام در صیانت از آرای خود است. از این رو، این انتخابات سیاست راستین نظام در پاسداری و صیانت از آرای ملت را نشان می‌دهد و بر ادعای کسانی که در سال ۸۸ با طرح دروغین تقلب، کشور را به آشوب کشاندند، مهر باطل می‌زند.
در واقع، انتخابات روز گذشته نشان داد برخلاف تبلیغات و ادعاهای بیگانگان و ضد انقلاب، جمهوری اسلامی در قلب بحرانی‌ترین منطقه جهان توانسته است، یک مردم‌سالاری تثبیت‌شده ایجاد کند و پس از حدود چهار دهه همچنان شاهد نقش‌آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف این نظام باشیم.
حال اگرچه در نهایت یکی از نامزدها پیروز این رقابت خواهد شد؛ اما از آنجا که رقابت در ظرف نظام و با حضور گسترده مردم شکل گرفته است، پیروز واقعی این رقابت، نظام و مردم هستند که این حماسه را خلق کردند.
همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هر کس رأی بیاورد، برنده اصلی انتخابات نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.» از نامزدها و طرفداران آنها نیز انتظار می‌رود نتایج قانونی انتخابات را با کمال میل پذیرا باشند و چنانچه اعتراضی دارند، آن را صرفاً از مجاری قانونی پیگیری کنند و همچنین، اعلام نتایج را فصل پایان رقابت و آغاز فصل نوینی از رفاقت و همدلی و همکاری برای ساختن ایرانی آبادتر بدانند. به عبارتی، فراوانی مسائل و مشکلات موجود در کشور و توجه به اصل «هم‌سرنوشتی» ایجاب می‌کند که دولت آینده برای به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در کشور، اعم از کسانی که با وی موافق بوده و از وی حمایت کرده‌اند تا کسانی که منتقد یا رقیب وی بوده‌اند، عزم جدی داشته باشد؛ زیرا تنها در این صورت است که می‌توان امیدوار بود از معضلات پیش‌روی مردم کاسته خواهد شد.

۱۳۹۶/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...