نسخه چاپی

ژوزه: تا وقتی هستم كریمی جایی در تیم ندارد

عکس خبري -ژوزه: تا وقتي هستم كريمي جايي در تيم ندارد

سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید تا زمانی كه در این تیم حضور دارد اجازه بازگشت علی كریمی را نمی‌دهد.

به گزارش نمابه نقل ازايسنا، مانوئل ژوزه در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر آلومينيوم گفت: در وضعيتي كه قرار داريم، همه بازي‌ها برايمان سخت است. شرايطمان اصلا خوب نيست و اتفاق‌هاي زيادي برايمان افتاده است. ما مي‌خواستيم از بازي قبل كار خود را از نو آغاز كنيم و در نيمه اول هم تقريبا خوب بوديم اما با اتفاقي كه افتاد عملا در نيمه دوم تعدادمان شش به يازده بود. خيلي‌ها فكر مي‌كردند كه ما با اين حرف‌ها بهانه مي‌آوريم اما مساله اين است كه هفت بازيكن ما مسموم شدند. در 50 سالي كه در فوتبال هستم، اتفاقات زيادي برايم افتاده است اما مانند آنچه كه در بازي با سپاهان رخ داد، برايم به وجود نيامده بود. افرادي هستند كه در اطراف پرسپوليس حضور دارند و نمي‌خواهند كه اين تيم موفق شود.

وي ادامه داد: هركسي كه آن كار را در بازي با سپاهان انجام داد، كارش را خيلي دقيق انجام داده بود. چون حتي دروازه‌بان ما مسموم شده بود و شهاب گردان هم همين وضعيت را داشت. اگر نيلسون را بيرون مي‌آورديم و شهاب را به جاي او مي‌برديم، باز هم مساله فرقي نمي‌كرد. فردا هم به ميدان مي‌رويم كه برنده شويم. ما دير يا زود از اين جايي كه هستيم بالا مي‌آييم چون تيم ما ارزش بالا آمدن را دارد. ما براي اينكار فقط به آرامش احتياج داريم. در بازي با سپاهان تيم من قهرمان بود چون عملا با شش بازيكن برابر يازده بازيكن بازي كردند و در حالي كه بايد 5 گل يا بيشتر دريافت مي‌كرديم، دلاورانه جنگيدند و مقاومت كردند.

سرمربي پرسپوليس در ادامه درباره تصميمش در رابطه با علي كريمي گفت: اين تصميم من بود و همه مسووليتش را مي‌پذيرم. ما فردا بازي داريم و نمي‌خواهم اكنون درباره دلايل اين تصميمم حرف بزنم. همين‌قدر بگويم كه دليلم جدي بود و از مدت‌ها قبل مي‌خواستم اين تصميم را بگيرم. اكنون هم كه تصميم گرفته‌ام، از آن برنمي‌گردم و تا وقتي كه من در پرسپوليس هستم، اين اتفاق نخواهد افتاد. همچنين نمي‌دانم كه در جلسه رويانيان و گل‌محمدي چه تصميمي گرفته شده است. چون تمام تصميم‌ها را من مي‌گيرم. اكنون هم فقط مي‌خواهم بر روي بازي فردا تمركز كنم.

ژوزه درباره ممنوعيت تماشاگران در بازي فردا هم گفت: مي‌دانم تماشاگران از عملكرد ما راضي نيستند اما ما هميشه دوست داريم كه در حضور تماشاگران بازي كنيم. بازي كردن بدون تماشاگر اصلا خوب نيست. فوتبال براي تماشاگران است. ديدن استاديوم 100 هزار نفري خالي از تماشاگر تصوير خوبي نيست. كميته انضباطي به جاي تنبيه كردن تماشاگران تيم را تنبيه كرده است.

در ادامه خبرنگار ايسنا به مانوئل ژوزه گفت، يكي از هواداران پرسپوليس گفته است كه چرا وي با تجربه زيادي كه دارد، براي حل مشكلات روحي و رواني تيم كاري نكرده است؟ ژوزه در پاسخ گفت: نمي‌شود گفت كه براي اين مساله كاري نكرده‌ام. شما اگر بيماري داشته باشيد، او را با قرص يا عمل جراحي درمان مي‌كنيد اما درمان مشكل روحي و جسمي به اين راحتي‌ها نيست. فشاري كه روي بازيكنان است، قبل از من هم وجود داشت و همانطور كه گفتم عده‌اي نمي‌خواهند كه پرسپوليس موفق باشد. من در هر بازي احساس مي‌كنم بازيكنان زير فشار شديدي هستند. من شعبده‌باز نيستم و روانپزشك هم نيستم اما تجربه بالايي دارم و از سال 1972 با روانشناس‌ها كار كرده‌ام و مي‌دانم كه چطور روي روان بازيكنان كار كرد. اين كار ظرف يكي، دو روز انجام نمي‌شود و زمان زيادي مي‌خواهد. بازيكناني در تيم هستند كه پيش از اين در تيم‌هاي كوچك بازي كرده‌اند. بازي در آن تيم‌ها فشار زيادي به بازيكنان وارد نمي‌كند و اگر كسي راه‌حلي براي ما داشته باشد، مي‌پذيرم كه مشكل ما حل شود. ما فقط به آرامش احتياج داريم.

در ادامه خبرنگاري از ژوزه پرسيد كه آيا فكر نمي‌كند اين گروهي كه از پرسپوليس ناراضي‌اند جزو هواداران اين تيم هستند؟ سرمربي تيم پرسپوليس در پاسخ گفت: آنهايي كه هر روز به پرسپوليس فشار مي‌آورند جزو 30 ميليون هوادار ما نيستند. هواداران هميشه از ما حمايت كردند. همچنين اعتراض‌هاي آنها كاملا طبيعي است. من در سه سال گذشته در تيم‌هاي الاهلي، تيم ملي آنگولا و جده حضور داشتم و در آن سه سال تنها دو بار شكست خوردم. بنابراين در مدتي كه به پرسوليس آمدم، بيشتر از سه سال قبل باخته‌ام. من در دوراني كه قهرماني‌هاي بسياري را به دست آوردم، خودم را بهترين مربي ندانسته‌ام و اكنون هم خودم را بدترين مربي نمي‌دانم. من همان آدم هستم ولي باتجربه‌اي بيشتر. كساني به ما راه‌حل مي‌دهند و كساني هم نمي‌گذارند كه موفق شويم. از روزي كه به پرسپوليس آمده‌ام، گروهي رفتارهايي كرده‌اند كه من احساس كنم تصميم خوبي نگرفته‌ام كه به ايران آمده‌ام.

در ادامه خبرنگاري به ژوزه گفت كه در ابتداي فصل گفته بود كه پرسپوليس دوازدهم نمي‌شود، حالا اين حرف او حالت جدي پيدا مي‌كند. ژوزه در پاسخ گفت: آن حرف را من به شوخي زدم اما حالا اميدوارم كه اين اتفاق نيفتد. ما تازه 9 بازي انجام داده‌ايم و زمان زيادي تا پايان فصل باقي مانده است. ما مطمئنا در جدول بالا خواهيم آمد.

ژوزه همچنين درباره ليگ ايران و ميزان دوندگي بازيكنان در ايران گفت: از نظر رقابتي بودن، ليگ ايران بدترين ليگي است كه تاكنون ديده‌ام چراكه بازيكنان جمعا پنج ماه در ليگ هستند و ساير زمان‌هاي سال را در اردوهاي تيم ملي سپري مي‌كنند. ما پس از سه بازي و درست زماني كه مي‌خواهيم ريتم مناسبي پيدا كنيم، با تعطيلي ليگ روبه‌رو مي‌شويم كه نشان از برنامه‌ريزي اشتباه ليگ ايران است. بازيكنان همه تيم‌ها در نيمه‌هاي اول خوب مي‌دوند اما در نيمه دوم همگي دچار افت مي‌شوند. آن كسي كه برنامه ليگ ايران را تنظيم كرده است، اشتباه بزرگي مرتكب شده است. بازيكنان ايراني به اندازه بازيكنان اروپايي مي‌دوند اما در وضعيت رقابتي قرار ندارند. اكنون در ايران فقط يك جام جريان دارد. اما در كشورهايي مانند پرتغال، ايتاليا، اسپانيا و انگليس پنج جام به طور همزمان برگزار مي‌شود كه باعث مي‌شود بازيكنان بزرگ شوند و پيشرفت كنند.

خبرنگار ديگري از ژوزه درباره كارت زردي كه رويانيان به او نشان داد و پيشنهاد تيم ملي مراكش سوال كرد كه او در پاسخ گفت: كسي به من كارت زرد نشان نداده است. روزنامه‌ها خيلي چيزها مي‌نويسند كه ممكن است صحت نداشته باشد. چراكه مديرعامل باشگاه پس از بازي با سپاهان به دليل بازي خوب ما در نيمه اول، به ما تبريك گفت ولي از نيمه دوم ناراضي بود چون نمي‌دانست چه اتفاقي افتاده است و وقتي فهميد كه چه شده،‌متوجه ماجرا شد. من زماني كه به ايران آمدم، پيشنهادهاي زيادي داشتم كه نپذيرفتم چون قرار بود به باشگاه بزرگي مثل پرسپوليس بيايم ولي از تيم ملي مراكش هيچ پيشنهادي نداشته‌ام.

به گزارش ايسنا، ژوزه هنگام ورود به سالن نشست با اكبر ميثاقيان روبه‌رو شد و با بي‌اعتنايي از كنارش گذشت. وقتي خبرنگاري در اين باره سوال كرد، او در پاسخ گفت: شايد از روي عمد به او بي‌اعتنايي كرده باشم. ما پيش از فصل ديداري دوستانه مقابل آلومينيوم برگزار كرديم كه در پايان آن بازي از ميثاقيان تشكر كردم اما او به من گفت كه بهتر است به پرتغال برگردم. من هيچ‌وقت با چنين فردي حرف نمي‌زنم.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...