نسخه چاپی

حسن مرادی در گفتگو با نما :

تدوین طرح جامع انرژی همچنان روی زمین مانده است

عکس خبري -تدوين طرح جامع انرژي همچنان روي زمين مانده است

نماینده ادوار مجلس گفت: یكی از وظایف دولت جدید این است كه به این موضوع ساده نگاه نكند و در حوزه ساماندهی طرح جامع انرژی گام موثری بردارد.بنابراین به دولت توصیه می كنم كه این قانون را كه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده به صورت جدی پیگیری كند.


حسن مرادی نماینده ادوار مجلس در باره کم کاری دولت در طرح جامع انرژی گفت:طرح جامع انرژی کشور بزرگترین و مهمترین طرح پژوهشی کشوراست که بر بهینه سازی مصرف انرژی بویژه نفت و گاز تاکید داردبخش انرژی یک بخش بسیار حساس است و حساسیتش هم از آنروست که با مردم در ارتباط است . ما کشوری هستیم که سالهای طولانی به یک سری عادتهای غلط خو گرفتیم و نتوانستیم مصرف آب ،برق و گاز را مدیریت کنیم و تغییر این خو و سیاق کار مشکلی است.من با رئیس بهینه سازی که صحبت می کردم قرار بود که 20 میلیون بخاری بهینه سازی و کم مصرف شود و ایشان هم قبول داشت که این طرح باید اجرا می شده و بخاری های کم مصرف جای بخاری های گاز سوز پر مصرف را بگیرد.اما متاسفانه این امر به دلایلی محقق نشده.
عضو کمیسیون انرژی مجلس هفتم با اشاره به تشکیل دولت جدید معتقد است که این طرح باید در اسرع وقت در دستور کار قرار بگیرد وی می افزاید: در خصوص انرژی گاز هنوز توفیقی حاصل نشده که انتظار می رود دولت در آینده به دلایل بسیاری این اقدام را در برنامه های اولیه خود بگذارد تا در اسرع وقت به آن رسیدگی کند.
مرادی در ادامه می گوید:یکی از وظایف دولت جدید این است که به این موضوع ساده نگاه نکند و در حوزه ساماندهی طرح جامع انرژی گام موثری بردارد.بنابراین به دولت توصیه می کنم که این قانون را که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده به صورت جدی پیگیری کند.در قسمت گاز ال پی جی اقداماتی صورت گرفته و می توانست مورد مصرف موتور سیکلتها قرار بگیرد که آلودگی کمتری نسبت به دیگر انواع گاز دارد. اما گاز دیگر ی که خیلی از کشورها دارند به صورت گسترده از آن استفاده می کنند گاز ال ان جی است و ما در کشور در این خصوص کاری انجام ندادیم و بایستی برای ناوگان شهری هم این نوع سوخت مورد مصرف قرار بگیرد.در ال ان جی گاز را 120 درجه سرد می کنند و بعد به صورت مایع در می آید و در ناوگان حمل و نقل مصرف می شود.در آمریکا بسیاری از کامیونهاو اتوبوسها ال ان جی مصرف می کنند.دولت در پیمودن این راه دشواری هایی دارد ولی تا کنون با گذشت یک سال از تصویب طرح جامع انرژی نتوانسته آن را اجرا کند.برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شاید یکی از دلایل کم توجهی دولت به اجرای این طرح باشد.
وی در ادامه افزود:تلاش و توسعه در بخش انرژی با اجرای درست می تواند منافع اجتماعی ،اقتصادی و زیست محیطی فراوانی برای دستیابی به توسعه پایدار داشته باشد.




۱۳۹۶/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...