نسخه چاپی

نتایج آخرین نظرسنجی‌ از رقابت اوباما و رامنی

نتایج جدیدترین‌ نظرسنجی‌ها در آمریكا حاكی از آن است كه رئیس‌جمهور آمریكا كه تا چند وقت پیش تنها با ۶درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته بود، هم‌اكنون این اختلاف را به ۱۰ درصد رسانده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» نوشت، نتایج نظرسنجی مشترک «کوئینیپیاک»، «سی بی اس» و «نیویورک‌تایمز» نشان می‌دهد، اوباما که تا چندی پیش تنها با 6 درصد آراء بیشتر، از «میت رامنی» رقیب جمهوری‌خواهش پیشی گرفته بود، هم‌اکنون موفق شده این اختلاف را دو رقمی کند و با اختلاف 10 درصدی توانست حمایت 53 درصدی رأی‌دهندگان ایالات متغیر آمریکا که رأی آنها بسیار حائز اهمیت است را کسب کند و اختلاف خود را با رامنی که از حمایت 43 درصدی برخوردار است، افزایش دهد.


این نظرسنجی نشان داد که اوباما توانست در ایالات متغیر «اوهایو» و «فلوریدا» و «پنسیلوانیا» اختلاف خود با رامنی را دو رقمی کند.


بر اساس این نظرسنجی، اوباما با اختلاف 9 درصدی با رامنی، در ایالت فلوریدا توانست 53 درصد رأی‌ کسب کند و رامنی 44 درصد از آراء مردم این ایالت را به خود اختصاص داد و این در حالی است که نظرسنجی‌های ماه گذشته درصد حمایت رأی دهندگان این ایالت از اوباما 49 و رامنی 46 بود و اختلاف اوباما با رامنی در ایالت پنسیلوانیا از ماه گذشته تاکنون از 11 درصد به 12 درصد افزایش یافته است و اوباما در این ایالت از حمایت 54 درصدی مردم برخوردار است و رامنی از حمایت 42 درصدی برخوردار است.


این نظرسنجی‌ همچنین نشان می‌دهد که 51 درصد از رأی‌دهندگان در هر دو ایالت اعلام کردند که اوباما بهتر از رامنی می‌تواند مسئله اقتصاد آمریکا را اداره کند.


بر اساس این نظرسنجی، از حمایت 25 درصدی زنان پنسیلوانیا، حمایت 25 درصدی زنان اوهایو و حمایت 19 درصدی زنان فلوریدا برخوردار است و از رامنی نیز جلوتر است.


در نظرسنجی مذکور، یکهزار 196 نفر از فلوریدا، یکهزار و 162 نفر از اوهایو و یکهزار و 180 رأی‌دهنده احتمالی در پنسیلوانیا شرکت کردند و بین روزهای 18 تا 24 سپتامبر برگزار شد و درصد خطای آن 3 درصد است.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...