نسخه چاپی

دولت در مقابل بیگانگان موضع مقتدرانه بگیرد

عکس خبري -دولت در مقابل بيگانگان موضع مقتدرانه بگيرد

حال كه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در داخل با كسب حد نصاب خوبی نسبت به مشاركت مردمی در انتخابات‌های جهان برگزار شد، لازم است به تحولات خارجی كه در این مدت اتفاق افتاد، واكنشی درخور شأن نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نشان داده شود.

حال که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در داخل با کسب حد نصاب خوبی نسبت به مشارکت مردمی در انتخابات‌های جهان برگزار شد، لازم است به تحولات خارجی که در این مدت اتفاق افتاد، واکنشی درخور شأن نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نشان داده شود.
یکی از این تحولات، نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ به عربستان سعودی و سپس سرزمین‌های اشغالی است که قطعاً جمهوری اسلامی ایران در مرکز ثقل رایزنی‌های میهمان و میزبانان این سفر قرار دارد.
شاه بیمار سعودی که اختیارات کاخ خود را به دست افراد خام و تندرویی، مانند فرزندش محمدبن‌سلمان سپرده و به شدت نگران تزلزل در پایه‌های نظام فرسوده سیاسی خود است، در حالی به صراحت ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم متهم می‌کند که خود مسبب رویش تروریسم خطرناک تکفیری و داعشی است.
ترامپ نیز با اغتنام فرصت و مهیا دیدن بسترهای کسب درآمد از سیاست ایران‌هراسی، با وجود اینکه یک سوم وعده‌های انتخاباتی خود را تنها در پرتو یک قرارداد درشت ۴۸۰ میلیارد دلاری با سعودی‌ها تأمین شده می‌بیند، با تند کردن آتش ایران‌هراسی، جمهوری اسلامی ایران را مسئول بی‌ثباتی در منطقه دانست. ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش گفته بود، عربستان مانند گاوی است که باید طلا و دلار آن را دوشید و سپس آن را ذبح کرد.
ترامپ بدون توجه به روند واقعی دموکراسی در ایران، در حالی کشورمان را به نقض حقوق بشر و حقوق قومیت‌ها متهم کرد که آنها در اوج آزادی رأی می‌دهند. وی در حالی برای خوش‌آمد سعودی‌ها دولت ایران را حامی تروریسم نامید که تروریسم به دلیل حضور و مداخله آمریکا در منطقه و حمایت آنها از اسلام تکفیری و سکولار به وجود آمده است. ترامپ افزون بر دوشیدن سعودی‌ها، هدف بزرگ دیگری را نیز در منطقه دنبال می‌کند که آن، تحدید ظرفیت‌های و ایجاد سد در مقابل نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی است؛ از این رو دولت باید موضعی مقتدرانه به پشتیبانی حضور حداکثری مردم در انتخابات اخیر اتخاذ کند.

۱۳۹۶/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...