نسخه چاپی

آمار نفتی باهنر تایید نشد

سخنگوی وزارت نفت با تاكید بر اینكه وزارت نفت آمار ارائه شده توسط آقای باهنر درباره میزان صادرات نفت را به هیچ وجه تایید نمی‌كند، گفت: وضعیت تولید و صادرات نفت كشور مطلوب و رو به رشد است.

علیرضا نیکزاد در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه وزارت نفت آمار ارائه شده توسط آقای باهنر درباره میزان صادرات نفت را به هیچ وجه تایید نمی‌کند، گفت: آقای باهنر خود باید بگویند از چه منبعی این آمار را دریافت و اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت ابدا مسئولیت ارائه چنین آمارهایی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: وضعیت تولید و صادرات نفت مطلوب و رو به رشد است.

سخنگوی وزارت نفت در پاسخ به پرسشی درباره نحوه و میزان فروش نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: ما آنچه که تضمین کننده نیاز اقتصاد کشور است را تا کنون انجام داده‌ایم و در حال گسترش روش‌ها و میزان فروش نفت هستیم.

به گزارش فارس به تازگی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس میزان صادرات نفت ایران را به طور متوسط 800 هزار بشکه در روز اعلام کرده اما نگفته بود منبع آماری که ارائه می‌کند چیست.

بر اساس این گزارش، با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌های خارجی و منابع غیر رسمی درباره کاهش صادرات نفت ایران پس از اعمال تحریم‌ها، پیش از این هیچ مقام رسمی چنین اخباری را تایید نکرده بود و به خصوص درباره میزان تولید و صادرات نفت کشور با این دقت ارقامی را اعلام نکرده بود. ارائه آمار توسط باهنر به شدت مورد استقبال رسانه‌های خارجی فارسی زبان و غیر فارسی زبان قرار گرفته است. اظهارات باهنر به دلیل اینکه اولین اظهار نظر مقامات رسمی محسوب می‌شود احتمالا اثرات مثبتی رو اقتصاد ملی نخواهد گذاشت.

در عین حال رستم قاسمی وزیر نفت طی روزهای گذشته از افزایش سطح صادرات نفت ایران به روزهای قبل از تحریم خبر داده بود، خبری که رسانه‌های خارجی نیز پیش از رستم قاسمی، آن را تائید کرده بودند.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...