نسخه چاپی

حزب الله: نشست عربی-آمریكایی ریاض مضحك است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان برگزاری نشست آمریكایی-عربی در عربستان را دلیل ضعف واشنگتن در میدان مبارزه با مقاومت دانست.

به گزارش نما ، العالم به نقل از المیادین نوشت: هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی و مرد شماره دو حزب الله لبنان، در واکنش به برگزاری نشست عربی-آمریکایی در عربستان اعلام کرد: نشست شما ما را نمی ترساند و محور مقاومت پیروز نهایی میدان است.

وی نشست آمریکایی-عربی در ریاض را نشانه ضعف آمریکا و عربستان در میدان نبرد با مقاومت دانست.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با سران عرب نشانه این است که آمریکا رئیس جمهور دیوانه ای دارد که می خواهد با ریال‌های سعودی دستاوردهایی را محقق کند و عیب هایش در کشورش را با این کار بپوشاند و این نشانه ضعف و ناتوانی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا نمی تواند هیچ طرحی برای حل بحران عراق، سوریه و فلسطین و حتی برای کل منطقه ارائه کند و حتی نمی تواند ایران را در تنگنا قرار دهد و قادر نیست با حزب الله و مقاومت مقابله کند.

هاشم صفی الدین در واکنش که تحریم شدنش از سوی آمریکا گفت: اگر هدف از نشست آمریکایی-خلیجی در عربستان ارسال پیام های تهدیدآمیز و ترساندن است، ما از این کار نمی ترسیم بلکه این اقدام، عامل خنده ما بر شدت ضعف و هراس آنان شده است.

وی افزود: ما به آمریکا و عربستان به چشم طرف‌های ضعیف می‌نگریم که قادر به انجام هیچ کاری در منطقه نیستند. جبهه های نبرد آینده منطقه را مشخص می کند و نشان می دهد چه کسی بر منطقه چه در سوریه و عراق و چه در یمن حاکم است. آینده فلسطین نیز که تاکنون هیچ مسئول سعودی یا خلیجی در مورد آن سخن نگفته اند، به وسیله تفنگ‌ها، تلاش ها و خود مجاهدان مقاومت مشخص خواهد شد و منتظر این فساد، پَستی و تسلیم کشورهای عربی در قبال آمریکا نخواهد ماند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در پایان اعلام کرد: همه امور برای آمریکا و همپیمانانش در منطقه به بدترین شکل بازخواهد گشت و تنها مقاومت و محور مقاومت باقی و پیروز خواهد ماند.

شش کشور عضور شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه حزب الله را که با اشغالگری رژیم اسرائیل و تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند، در فهرست به اصطلاح حامیان تروریسم جای دادند. ترامپ، که شنبه وارد ریاض شد ، قراردادهایی به ارزش صدها میلیارد دلار با سعودی ها امضاء کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر یکشنبه در جمع سران کشورهای عربی واسلامی در ریاض رقم واقعی قراردادها را اعلام کرد و گفت: آمریکا قراردادهایی به ارزش 400 میلیارد دلار با عربستان سعودی امضاء کرد که 110 میلیارد دلار از نرخ این توافقنامه شامل فروش تسلیحات به سعودی می‌شود.

۱۳۹۶/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...