نسخه چاپی

روحانی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی:

دامن زدن به دودستگی در جامعه توسط رئیس جمهور

عکس خبري -دامن زدن به دودستگي در جامعه توسط رئيس جمهور

تكرار نامناسب و زننده ادعاهایی درباره نهادهای انقلابی، به ویژه دخالت سپاه و بسیج در انتخابات و اتهام انحصاری بودن رسانه ملی در دست جریانی خاص بود كه آقای روحانی در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی نیز با توسل به آن به دنبال جذب رأی در میان برخی از سطوح جامعه بود. مطالبی از این دست اگرچه غیر واقعی بود و مصرف انتخاباتی داشت

سه روز پس از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام نتایج آن، آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران ضمن بیان مطالبی، به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ گفت.
سخنان و موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور در این نشست را در سه اپیزود می‌توان دسته‌بندی و ارزیابی کرد؛
اپیزود اول: رئیس‌جمهور در این نشست به مباحث مهمی، همچون ضرورت همبستگی ملی در کشور، تلاش برای مقابله با فقر و محرومیت، اشتغال جوانان و میدان دادن به این قشر در مدیریت کشور، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت تقویت آن برای جلوگیری از اشتباه محاسباتی دشمن و حفظ احترام متقابل در تعامل با جهان، شرایط امروز ایران و جایگاه بی‌بدیل آن در منطقه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، مبارزه جدی و قاطع با تروریسم، موضوع عراق، سوریه، لبنان(حزب‌الله) و... بر مبنای اصول اساسی نظام اسلامی در حوزه‌های داخلی و خارجی تأکید کرد. اپیزود دوم: بخشی از سخنان رئیس‌جمهور در این نشست نیز به پیروزی خود در انتخابات معطوف بود و با طرح موضوعاتی، چون «نه‌ مردم به فریبکاران»، «نه مردم به دروغ و تخریب»، «تخیلی خواندن وعده‌های رقبا»، «اقلیت دانستن ۱۶ میلیون رأی مخالف» و...، نامزدهای رقیب خود را به موارد مختلفی متهم کرد که نتیجه‌ای جز دامن زدن به دودستگی در جامعه ندارد. این در حالی است که وی در سخنان انتخاباتی خود وعده داده بود «شنبه پس از انتخابات دست دوستی به سمت مخالفان دراز خواهم کرد!» اپیزود سوم: نکته دیگر، تکرار نامناسب و زننده ادعاهایی درباره نهادهای انقلابی، به ویژه دخالت سپاه و بسیج در انتخابات و اتهام انحصاری بودن رسانه ملی در دست جریانی خاص بود که آقای روحانی در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی نیز با توسل به آن به دنبال جذب رأی در میان برخی از سطوح جامعه بود. مطالبی از این دست اگرچه غیر واقعی بود و مصرف انتخاباتی داشت؛ اما امروز نباید رئیس‌جمهور آنها را تکرار کند و به آن دامن بزند؛ چرا که افکار عمومی هم آنها را به عنوان شعارها و حرف‌های تبلیغاتی پذیرفته و امروز بیشتر از آنکه منتظر تکرار بیهوده و جلف آنها باشد، منتظر اقدام و عمل برای حل مشکلات کشور است.
منبع: بصیرت

۱۳۹۶/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...