نسخه چاپی

لاريجاني:

تصمیم گیری در كشور باید با قاعده و از سر حكمت باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریمها و فشارهای غرب گفت: بر همین اساس باید تصمیمات ما به قاعده و از سر حكمت باشد تا بتوان فشارها را مدیریت كرد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه های اردبیل تاکید کرد: بیش از گذشته به تفکر و رایزنی نیاز داریم.

وی افزود: ما در شرایط فعلی در یک منظومه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به صحنه بین الملل واقع شده ایم و در چنین شرایطی باید تصمیم گیریها مبنای فکری، با رایزنی و توام با قاعده باشد تا تحریمها و فشارهای غرب علیه کشور را مدیریت و کنترل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبیین موافه های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: در اقتصاد مقاومتی باید به توانمندیهای داخلی و شکوفایی استعدادها توجه شده و بسترهای این مهم فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه های توسعه تولید ملی و داخلی فراهم شود، یکی از راهکارهای حل مشکلات در این بخش را فعال شدن آمایش سرزمینی در تمام استانها عنوان کرد.

لاریجانی تصریح کرد: در همین راستا در قانون برنامه شورایی برای آمایش سرزمینی در نظر گرفته شده که در آن استانها متناسب با ظرفیت توسعه می یابند، لذا فعال شدن این شورا مشکل همه استانها را حل خواهد کرد.

وی در این خصوص با اشاره به ظرفیت توسعه استان اردبیل، ضرورت توجه به پیشرفت و توسعه گردشگری این استان را گوشزد کرد و ادامه داد: اردبیل غیر از ظرفیت گردشگری، در بعد کشاورزی، دامداری و صنعتی نیز از ظرفیتهای خوبی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص مشکلات جوانان برای ازدواج متذکر شد: باید شرایط عادی تری را برای زندگی فراهم کرد.

وی عنوان کرد: در زمینه ازدواج اگر بنا باشد تمام امکانات فراهم شود، شرایط قدری سخت می شود، البته در این مسیر مشکلات اقتصادی باید مرتفع شود و افراد شغل داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار به دغدغه های دانشجویان در خصوص نواسانات ارز، فشارها و تحریمهای علیه کشورمان، مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و... پاسخ داد.

۱۳۹۱/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...