نسخه چاپی

رئیس‌جمهور در فضای پیش از ۲۹ اردیبهشت ماه متوقف شده است!

عکس خبري -رئيس‌جمهور در فضاي پيش از ?? ارديبهشت ماه متوقف شده است!

اخلاق پیروزی حكم می‌كند كه با پایان انتخابات، هیجانات رقابت‌های انتخاباتی به فراموشی سپرده شود و فرد پیروز در جایگاه رئیس‌جمهور همه ملت در مسیر همگرایی و وحدت گام بردارد و از برنامه‌های عملیاتی‌اش برای تحقق وعده‌ها سخن بگوید؛ اما آقای روحانی در اولین نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه در مسیری قدم نهاد كه نشان می‌داد رئیس‌جمهور همچنان در فضای پیش از ۲۹ اردیبهشت ماه متوقف شده است!

انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري به پايان رسيد و آقاي روحاني توانست همچون رؤساي‌جمهور پيشين، حضور خود بر مسند رياست قوه مجريه را تمدید کند. در اين انتخابات حدود ۵۸ درصد آرا به آقاي روحاني تعلق گرفت و جدي‌ترين رقيب او نزدیک به ۳۸ درصد آرا را کسب کرد.
اخلاق پيروزي حکم مي‌کند که با پايان انتخابات، هيجانات رقابت‌هاي انتخاباتي به فراموشی سپرده شود و فرد پيروز در جايگاه رئیس‌جمهور همه ملت در مسير همگرايي و وحدت گام بردارد و از برنامه‌هاي عملياتي‌اش براي تحقق وعده‌ها سخن بگويد؛ اما آقاي روحاني در اولين نشست خبري خود با حضور اصحاب رسانه در مسيري قدم نهاد که نشان می‌داد رئیس‌جمهور همچنان در فضاي پيش از ۲۹ ارديبهشت ماه متوقف شده است!
روحاني در اين ديدار سرمست از پيروزي رقباي سياسي خود را تخريب و تحقير کرد و به آنان بار دیگر اتهام دروغگويي و فريب زد.
روحاني ادعاي ديگري را نيز مطرح کرد و مدعي شد اگر مي‌گذاشتند، ميزان آرای ملت در روز انتخابات به ۴۵ ميليون مي‌رسيد؛ اين در حالي است که ميزان آرای اخذ شده نزدیک به ۴۲ ميليون است. ادعاي جا ماندن بيش از سه ميليون رأی از سوی رئيس‌جمهور در حالي مطرح مي‌شود که مجري انتخابات وزارت کشور دولت روحاني است و حرف‌هاي مبهم و کلي و بدون پشتوانه تنها بلوفي سياسي است که معلوم نيست با چه اغراضي دنبال مي‌شود. جالب آنکه وزير کشور اين ادعا را شب گذشته در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري تکذيب کرد و حداکثر آرای جامانده از صندوق‌ها را کمتر از يک ميليون دانست و علت آن را ضعف مديريتي اين مجموعه برشمرد!
بی‌شک، چنين اظهاراتي در شأن رئیس‌جمهور منتخب ملت ايران نيست. کشور با مشکلات متعددي روبه‌رو است که حل آن به حفظ آرامش و تدبير و عقلانيت و پرهيز از شعارزدگي نیاز دارد. روحاني به خوبي مي‌داند که بیشتر رأي‌دهندگان وي نيز مطالبات فراواني دارند که همه توان دولت بايد صرف پاسخ به اين مطالبات شود. حتی می‌توان گفت براي موفقيت کامل نيازمند همراهي و حمايت رقباي انتخاباتي خود است. ای کاش دولت دوازدهم به جای توقف در گذشته، پيشگام ياري جستن از رقبا براي پيشرفت و آباداني کشور باشد.

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...