نسخه چاپی

داعش یكی از شهرهای جنوبی فیلیپین را اشغال كرد

شهروندان یكی از شهرهای جنوبی فیلیپین كه بخش‌های زیادی از آن به اشغال یك گروه تروریستی وابسته به داعش در آمده روز چهارشنبه این شهر را ترك كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، شمار زیادی از شهروندان یکی از شهرهای جنوبی فیلیپین که بخش‌های عمده آن به اشغال یک گروه تروریستی وابسته به داعش در آمده روز چهارشنبه این شهر را ترک کردند.

به گزارش رویترز، خشونت‌ها در شهر «مراوی» در جنوب فیلیپین سه‌شنبه عصر پس از حمله نیروهای امنیتی این کشور به یک مخفیگاه گروه تروریستی «مائوت» که با داعش اعلام بیعت کرده، آغاز شد.

اعضای این گروه تروریستی در واکنش وارد شهر شده و ساختمان‌ها را آتش زده و چند پل، یک بیمارستان، دو زندان، یک کلیسا و یک دانشگاه را تصرف کردند.

گروه تروریستی داعش از طریق مجله «اعماق» این حملات خشونت‌بار را به عهده گرفت و «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور فیلیپین در جزیره بزرگ «میندانائو» که شهر «مراوی» در آن قرار دارد اعلام حکومت نظامی کرد.

رئیس‌جمهور فیلیپین، همچنین اعلام کرد گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه تروریست‌ها احتمالاً یکی از افسران ارشد پلیس را سر بریده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده روز چهارشنبه شهر 200 هزار نفری «مراوی» پس از آنکه هزاران نفر از مردم شهر به صورت دسته دسته آن را ترک کردند، به شهر ارواح تبدیل شد.

جاده‌های اطراف «مراوی» صحنه صف‌های طولانی کامیون‌ها و جیپ‌های پر از مردم بود که همراه با اسباب و اثاثیه‌شان در حال حرکت به سمت شهرهای اطراف بودند. نیروهای امنیتی، خودروها را برای یافتن سلاح و بمب بازرسی می‌کردند.

ارتش فیلیپین اعلام کرد 120 نفر را از یک مدرسه و بیمارستان نجات داده و در تلاش است پیکارجویان «مائوت» را متفرق کند.

تک‌تیراندازها و تله‌های انفجاری جلوی عملیات ارتش برای رساندن نیروهای کمکی به نیروهایی که با تروریست‌ها درگیر هستند را مختل کرده‌اند.

ارتش اعلام کرده که تا کنون 13 تروریست و 7 نیروی امنیتی کشته شده و 33 سرباز مجروح شده‌اند.

فرماندار منطقه خودمختار «میندانائو» اعلام کرد که تروریست‌ها 107 زندانی که برخی از آنها اعضای «مائوت» هستند را آزاد کرده‌اند.

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...