نسخه چاپی

امین شعبانی در گفتگو با نما:

رونق بخش مسكن عامل پویایی اقتصاد و ایجاد اشتغال است

عکس خبري -رونق بخش مسکن عامل پويايي اقتصاد و ايجاد اشتغال است

نماینده مردم در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تسهیلات با سود 18 درصد با ركود موجود در زمینه ساخت وساز به نفع سازندگان و سرمایه گذاران در حوزه مسكن نیست .

امین شعبانی نماینده مردم در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر و مسکن اجتماعی باری بر روی دوش دولت شده و بجای آن بهتر است این تسهیلات به سوی احیای بافت فرسوده روان شود گفت:اگر تغییری در این روال ایجاد شودسازندگان رغبت خواهند داشت تا با دریافت تسهیلات کم بهره به نوسازی بافت فرسوده بپردازند. علاوه بر این به پویایی در بازار مسکن و اشتغال می انجامد.در حال حاضر تسهیلات با سود 18 درصد با رکود موجود در زمینه ساخت وساز به نفع سازندگان و سرمایه گذاران در حوزه مسکن نیست .
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس هشتم با اشاره به تغییر سیاستهای دولت به نفع مردم افزود:این تغییر سیاست باعث کاهش هزینه های دولت خواهد شد،اینکه هر دولتی بیاید و برای مسکن مردم یک طرح جدید بیاورد و ناتمام رها کند اصلا به نفع مردم و دولت ها نیست اگر نتوانستیم پروژه مسکن مهر را به درستی اجرا کنیم طرح مسکن اجتماعی هم به سر منزل مقصود نخواهد رسید پس با یک برنامه ریزی صحیح و کاهش نرخ سود بانکی در بافت فرسوده می توانیم مسکن مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

شعبانی با اعتقاد به اینکه صنایع مرتبط به مسکن نیاز به ایجاد شک دارند ادامه داد:موضوع مسکن به گونه ای است که اگر در آن حرکتی ایجاد شود باعث چرخیدن چرخهای صنایعی که به مسکن مربوط هستند می شود و این رونق اقتصادی به نفع همه است. در درشش سال اخیر تنها ۲۶۷ هزار و ۹۱۳ واحد یعنی ۹.۲ درصد از بافت فرسوده موجود کشور موفق به عقد قرارداد و دریافت وام شده‌اند.این رقم می تواند دلیلی برای بی میلی سرمایه گذاران برای عدم دریافت تهسیلات بانکی از دولت باشد.
نماینده مردم سنندج در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مورد توجه قرار دادن احیاء بافت فرسوده در برنامه ششم توسعه کشور بیان داشت: احیا بافت فرسوده باید در برنامه ششم مورد توجه بیشتری قرار گیرد دولت باید برای حمایت از اقشار ضعیف و کم در آمد سمت و سوی سیاستهای مسکن را به سوی خانه دار شدن دهک های پایین جامعه هدایت کند و در این صورت این تسهیلاتی که با 18 درصد سود در اختیار سازندگان قرار می گیردمی تواند منجر به افزایش قیمت ها و کاهش توان خرید مردم شود بنابراین بهتر است در این 8 استانی که بافت فرسوده بیشتری نسبت به دیگر مناطق کشور دارد تسهیلات به گونه ای اعطا شود که رغبت برای ساخت و ساز و خرید مسکن ایجاد گردد.


۱۳۹۶/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...