نسخه چاپی

اعتراض سازمان ملل به طرح آمریكا برای كاهش بودجه این سازمان

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینكه این نهاد آماده گفت‌وگو درباره اصلاحات با واشنگتن است، گفت: تلاش رییس‌جمهور آمریكا برای كاهش بودجه سازمان ملل، اجرای كارهای اساسی آن را غیرممكن می‌سازد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این شامل کاهش حدود یک میلیارد دلاری در بودجه صلح‌بانی سازمان ملل و بودجه سازمان‌های بین‌المللی می‌شود.

آمریکا بزرگ‌ترین حامی مالی برنامه‌های سازمان ملل است و ۲۲ درصد از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از بودجه خالص آن را و ۲۸.۵ درصد از بودجه صلح‌بانی هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری را تامین می‌کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای، گفت: چنین آمار و ارقامی باعث می‌شود تا کارهای اساسی سازمان ملل برای ارتقای صلح، توسعه، حقوق بشر و کمک‌های بشر دوستانه غیرممکن شود.

کنگره آمریکا بودجه دولتی فدرال را تعیین می‌کند و جمهوری‌خواهانی که دو مجلس را در اختیار دارند و نیز دموکرات‌ها تاکید دارند که آنها از چنین کاهش‌های شدیدی حمایت نخواهند کرد.

ترامپ تاکید دارد که سهم آمریکا در بودجه‌های سازمان ملل منصفانه نیست.

مجمع عمومی سازمان ملل هم‌اکنون در حال بررسی بودجه صلح‌بانی از اول ژوئیه ۲۰۱۷ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ است و در اواخر سال جاری میلادی بودجه عادی و آتی سازمان ملل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ترامپ قصد دارد تا مشارکت آمریکا در برنامه‌های صلح‌بانی را به ۲۵ درصد برساند.

ایالات متحده در حال بررسی ۱۶ عملیات صلح‌بانی سازمان ملل با هدف کاهش هزینه‌هاست.

۱۳۹۶/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...