نسخه چاپی

آغاز نشست دو روزه گروه هفت در سیسیل ایتالیا

رهبران گروه هفت در حالی از امروز (جمعه) نشست دو روزه خود را در جزیره سیسیل ایتالیا آغاز می‌كنند كه انتظار می‌رود موضوعات تروریسم، تجارت و تغییرات آب و هوایی و همچنین مهاجرت دستور كار اصلی این نشست را تشكیل دهند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس نوشت: با وجود آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این شخصا با رهبران دیگر کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن دیدار کرده اما این نخستین بار است که همه رهبران این بلوک در چهارچوب گروه هفت از جمله تازه واردهایی مثل امانوئل ماکرون، ترزا می و پائولو جنتیلونی پشت یک میز می‌نشینند. انتظار می‌رود که شرکت کنندگان این نشست تحت الشعاع حمله تروریستی اخیر در منچستر انگلیس به دنبال تشدید مبارزه با افراط گرایی باشند.

این در حالیست که دونالد ترامپ بر سر برخی مسائل از جمله سیاست‌های تجاری و مبارزه با تغییرات آب و هوایی با دیگر رهبران گروه هفت دچار اختلاف است و انتظار می‌رود که این مخالفت‌ها در این نشست نیز ادامه یابد. ترامپ اخیرا در نشست ائتلاف ناتو در بروکسل مجددا از ناکافی بودن سهم اعضای این ائتلاف از بودجه آن انتقاد کرد و احتمالا در نشست گروه هفت نیز چنین انتقادهایی را مطرح خواهد کرد.

دونالد ترامپ به منظور شرکت در نشست گروه هفت امروز وارد سیسیل ایتالیا شده و این آخرین توقفگاه اولین تور سفرهای خارجی ترامپ بود که شامل عربستان، اراضی اشغالی، واتیکان و بروکسل شد.

۱۳۹۶/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...