نسخه چاپی

پیشنهاد یك میلیونر روسی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریكا

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: یک میلیونر روسی که زمانی با پل مانافورت ، مدیر تبلیغاتی سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روابط نزدیکی داشت ، پیشنهاد کرده است با حضور در جلسات تحقیق کنگره درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا شهادت دهد ،‌ولی قانونگذاران آمریکایی با شرایط وی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن ، پیشنهاد اولگ دریپاسکا Oleg Deripaska میلیونر روسی که به غول آلومینیوم در روسیه شهرت دارد، در حالی مطرح می شود که همه نگاهها به روابط نزدیک وی با پل مانافورت دوخته شده است ؛ یکی از چندین دستیار ترامپ که پلیس فدرال آمریکا در روند تحقیقات خود درباره همدستی احتمالی تیم تبلیغاتی ترامپ با روسیه در جریان رقابتهای انتخاباتی ، فعالیت های وی را زیر ذره بین قرار داده است.
مانافورت و دریپاسکا در اواسط دهه 2000 میلادی با یکدیگر همکاری تجاری داشتند . در آن زمان مانافورت به سیاستمداران اوکراینی مورد حمایت روسیه ؛ مشاوره انتخاباتی می داد. ولی روابط آنها بعدها به تیرگی گرایید تا جایی که منجر به شکایت هم شد.


مانافورت ضمن رد هر گونه تخلف در روابط با روسیه ، اسناد و مدارک مورد درخواست کمیته اطلاعاتی سنا را تحویل مقامات مربوط داده است.
سه مقام کنگره که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند دریپاسکا که از روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز برخوردار است ،‌ اخیرا پیشنهاد داده است به ازای دریافت مصونیت کامل ، با کمیته های اطلاعاتی کنگره مامور تحقیق درباره این پرونده همکاری کند. با این همه مقامات سنا و مجلس نمایندگان با پیشنهاد وی مخالفت کردند زیرا بیم آن دارند که اعطای مصونیت به دریپاسکا موجب بروز مشکلاتی با بازپرسان فدرال شود و روند تحقیقات را پیچیده تر سازد.


تحقیقات کنگره درباره پرونده دخالت های روسیه در انتخابات آمریکا از تحقیقات مامور ویژه ای که هفته گذشته از سوی رابرت مولر وزیر دادگستری آمریکا برای این کار منصوب شد ، جدا صورت می گیرد.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه به این نتیجه رسیدند که مسکو تلاش کرده است تا نتایج انتخابات ماه نوامبر را به نفع ترامپ رقم بزند. روسیه هر گونه دخالت درانتخابات آمریکا را تکذیب می کند و خود ترامپ نیز همدستی تیم تبلیغاتی خود را با مسکو در این باره رد کرده است.
جنجال بر سر این قضیه از زمان برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی در روز نهم ماه مه از سوی ترامپ بالا گرفته است.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...