نسخه چاپی

ابطحی در گفتگو با نما مطرح كرد:

از نمد شوراهای اسلامی كلاهی برای مردم دوخته نشده است/خریدن رای رواج پیدا كرده است

عکس خبري -از نمد شوراهاي اسلامي کلاهي براي مردم دوخته نشده است/ راي خريدن در ايران رواج دارد

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایت گفت: نمایندگانی در شورهای اسلامی شهر روستا حضور دارند كه رویكرد این افراد رویكرد سیاسی است و به دنبال فتح كرسی های رده های دیگر نظام هستند و همواره از نمد شوراها كلاهی برای مردم دوخته نشده و نخواهد شد.

سید محمد جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در مورد عدم پذیرش نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا توسط شورای نگهبان، گفت: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان این پیشنهاد را مطرح کرد که نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا را بر عهده بگیرد اما متاسفانه شورای نگهبان این اقدام را خلاف قانون اساسی می داند چرا که این اقدام به معنای توسعه در وظایف این شورا می باشد و قانون اساسی بطور حصری وظایف را مشخص کرده است.
وی در ادامه با تأکید بر عدم موفقیت مجلس بر نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نمایندگان مجبور هستند برای سرکشی به حوزه های انتخاباتی از حضور در صحن علنی باز بمانند و از طرفی هم فشارهایی برای تأیید یا رد صلاحیت ها بر نمایندگان شاهد بودیم.
ابطحی در ادامه بیان کرد: بر اساس قانون افرادی که می خواهند در روستا کاندید شوند می بایست یکسال در آن روستا ساکن باشند اما برای شهرها چنین قانونی وجود ندارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رای خریدن در انتخابات مجلس هم وجود دارد، گفت: امروزه شاهد هستیم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا رای ها اتوبوسی خریداری می شود این نوع رفتار خلاف قانون و شرع است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت خاطرنشان کرد: لایحه جامعه انتخابات که غیر رسمی به کمیسیون شوراها از سوی دولت ارائه شده است قطعا در مورد نحوه انتخاب نامزدها و رای گیری و رای دهندگان چکش کاری لازم صورت خواهد گرفت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: معتقدم برگزاری انتخابات باید بر عهده سازمانی فراتر از قوه مجریه، مقننه و قضاییه ایجاد شود تا از این پس شاهد رای خریدن ها و اتوبوسی آدم آوردن برای رأی گیری در کشور ما رخت بر بندد.

وی افزود: نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا هنوز نتوانسته اند بر اساس قانون اساسی اقداماتی را در شوراهای سراسر کشور اجرایی کنند و متاسفانه در بخی از زمان ها شاهد خبر دستگیری برخی از اعضای شوراهی اسلامی شهر و روستا هستیم.
ابطحی در خاتمه اذعان کرد: نمایندگانی در شورهای اسلامی شهر روستا حضور دارند که رویکرد این افراد رویکرد سیاسی است و به دنبال فتح کرسی های رده های دیگر نظام هستند و همواره از نمد شوراها کلاهی برای مردم دوخته نشده و نخواهد شد.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...