نسخه چاپی

گزارش نما از اختتامیه نخستین جشنواره شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت؛

دستاوردهای هنری ما در برابر ذره ای از خون شهدای مدافع حرم ناچیز است/ ضرورت تقویت نهضت رسانه ای در برابر دشمنان

عکس خبري -دستاوردهاي هنري ما در برابر ذره اي از خون شهداي مدافع حرم ناچيز است/ ضرورت تقويت نهضت رسانه اي در برابر دشمنان

برگزیده نخستین جشنواره دفاع از حرم گفت: مجموعه فعالیت های هنرمندان عرصه های مختلف هنری ، در برابر یك قطره خون شهدای حرم كه جان خود را در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در عراق و سوریه از دست داداه اند، واقعا ناچیز است.

نخستین جشنواره رسانه‌ای دفاع از حرم و جبهه مقاومت که از ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ با اعلام فراخوان و برگزاری مراسم افتتاحیه به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، آغاز شده بود، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
سیدمهدی شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و گرافیست که از برگزیدگان این جشنواره بود،به خبرنگار نما گفت:برگزاری این جشنواره کار بسیار ارزنده ای است که بحث دفاع از حرم را مطرح کرد،امیدوارم که از این دست فعالیت های هنری با موضوع مقاومت همیشه استمرارداشته باشد.
این چهره برگزیده هنر سال انقلاب اسلامی تصریح کرد:این بچه های مدافع حرم انصافا چهره هایی می باشند که باید و شاید برای آنها کار نشده است ،و یا اگر اندک فعالیتی هم در خصوص آنها صورت گرفته است واقعا دیده نشده است، در حالی که این اتفاقات خیلی مهم و ارزنده می باشد.
وی در ادامه افزود:اگر ما امروز در امنیت کامل به سر می بریم ، آن را به طور یقین مدیون شهدای مدافع حریم اهل بیت (ع) هستیم.بنده حقیر این افتخار را به دست آوردم که در هفته گذشته در حلب درکنار رزمندگان مدافعان حرم باشم ،بسیار خوشحالم که این اتفاق هنری در حال انجام است،باید این آثار هنری در معرض دید همگان قرار بگیرد تا به نوعی شاهد انعکاس دهنده رشادت های بچه های رزمنده مدافع حرم در قالب هنر باشیم .
طباطبایی افزود:درمیان فرهنگسراهایی که زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارند ،فرهنگسرای رسانه کارهای خوبی انجام داده است،انتظار خانوده شهدای مدافع حرم هم این است که ایثار و از جان گذشتگی این شهدا به نحو احسن به زبان هنر و رسانه نیز برای عموم جامعه بیان گردد.
محمد الهی پور برگزیده بخش شعر جشنواره دفاع از حرم اهل بیت(ع) به خبرنگار ما گفت:شعر من در واقع یک فرم تازه ای داشت که یک فیلمنامه ای بود به زبان شعر که اسم آن هم سکانس آخر بود که داستان یک فرمانده تنها را روایت می کرد که نگاه تازه ای به شعر داشت،این اندک کاری است که ما می توانیم برای مدافعان حرم انجام دهیم ،امیدورام که این فعالیت ها از قبیل شعر و فیلم و یا سایر آثار هنری به دست این عزیزان برسد و از این آثار روحیه مضاعف بگیرند.
این شاعر برگزیده افزود: من در اینجا و در امنیت کامل شعر می گوییم که آن را حتما مرهون رزمندگان مدافع حرم هستم،ای کاش که این موضوعات هنری هم دلگرمی برای رزمندگان دفاع از حریم اهل بیت (ع) در مبارز با گروههای تکفیری باشد.
وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ما در قالب همین شعر و ادبیات است که سالها باقی مانده واین خاصیت شعر است که ماندگار مانده، و حالا این شعر ابزار مهمی است برای بیان تکریم شدای مدافع حرم .
بهزاد تیمورپور دبیر نخستین جشنواره شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:این جشنواره در زمینه‌های رسانه‌های دیجیتال، گرافیک، کتاب، فیلم، تولیدات رسانه‌ای، شعر، داستان، زندگی‌نامه، بین‌الملل و کارتون و کاریکاتور با موضوعات دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه‌ای با استکبار و بوق‌های داخلی و خارجی توسط فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزارشد که در مجموع به این دوره ازجشنواره بیش از 600 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شاهد استقبال خوبی از سوی مخاطبان بودیم.
رئیس فرهنگسرای رسانه در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ما نیاز داریم از رسانه های نو در جهان برای تقویت شعائر انقلاب اسلامی به ویژه تتبیین و ترویج فرهنگ شهدای مدافع حرم ،بهره بگیریم و در این زمینه اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه نیز باید با تمام توان خود ،دین خودرا نسبت به این شهدا که برای ما امنیت و آرامش به ارمغان آورده اند ،ادا کنند. بنابراین در سال آینده در دومین جشنواره ،از همه اصحاب فرهنگ وهنر انتظار داریم تا به جمع ما بپیوندند.
وی تصریح کرد:تمام تلاش های رسانه های استکبار جهانی این است که پیام حق طلبانه شهدای دفاع از حرم اهل بیت به گوش جهانیان نرسد.برای رسیدن به این هدف هم از هیچ کوششی دریغ نکرده اند،ما هم برای بیان دقیق این رشادت ها به یک نهضت رسانه ای در برابر دشمنان نیازمند هستیم.

۱۳۹۶/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...