نسخه چاپی

ادیانی راد در گفتگو با نما مطرح كرد:

رشد اقتصادی بدون نفت ، تنها دو درصد است/ بی سابقه ترین ركود اقتصادی تاریخ كشور در دولت یازدهم رقم خورد

عکس خبري -رشد اقتصادي بدون نفت ، تنها دو درصد است/ بي سابقه ترين رکود اقتصادي تاريخ کشور در دولت يازدهم رقم خورد

عضو هئیت رئیسه كمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس شاخص های اقتصاد ملی كشور و بررسی كارشناسان می توان بیان كرد در برهه كنونی اقتصاد كشور وضعیت مناسبی ندارد.

سید علی ادیانی راد، نماینده مردم قائم شهر در مجلس و عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به سخنان روحانی در خصوص رسیدن به رشد هشت درصدی و خروج از رکود، گفت: خروج کشور از رکود خواسته مردم و نمایندگان مجلس است و ما امیدواریم که رکود حاکم بر اقتصاد کشور رخت بر بندد.
وی در ادامه به شاخص ها و مؤلفه های اقتصاد ملی کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس شاخص های اقتصاد ملی کشور و بررسی کارشناسان می توان بیان کرد در برهه کنونی اقتصاد کشور وضعیت مناسبی ندارد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:به ارزیابی اغلب اقتصاد دانان بزرگ کشور بزرگترین مشکل اقتصاد این است کشور در رکود شدید اقتصادی قرار دارد که این حجم رکود بزرگترین، رکود اقتصادی در تاریخ اقتصاد ایران بشمار می رود.
نماینده مردم قائم شهر در خانه ملت تصریح کرد: امیدواریم دولت منتخب مردم هیئت وزیران کارآمد، چالاک و فعالی را در آینده ای نزدیک به مجلس معرفی کنند که این افراد بتواند دولت و مجلس و همه دستگاهها را از این وضعیت ناهمگون اقتصادی نجات دهد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: نباید این نکته را فراموش کنیم که خروج کشور از رکود تنها وظیفه دولت نیست بلکه دولت باید مقدمات لازم در جهت برون رفت از وضعیت کنونی را برای سایر دستگاهها و موثرین در امر اقتصادی فراهم کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی با تأکید بر این مطلب که هفت درصد رشد اقتصادی امروز کشور ما به فروش نفت بستگی پیدا می کند، ادامه داد: رشد اقتصادی هشت در صد همواره همراه خود علائمی را دارد اما اگر سهم نفت را از رشد اعلام شده اقتصادی کسر شود می توان به جرأت گفت رشد اقتصادی ایران تنها دو درصد است.
به گفته ادیانی راد رونق اقتصادی، چرخیدن چرخ واحدهای تولیدی و کارخانجات، ذوب شدن گلوله یخ بیکاری، و افزایش ظریفت بهره وری 60 تا 70 درصد تنها جزئی از علائم رشد اقتصادی بشمار می رود که متاسفانه امروز این علائم را در کشور دیده نمی شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در خاتمه تصریح کرد: رشد یک بعدی نمی تواند اقتصاد متوازن را ترسیم کند.

۱۳۹۶/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...