نسخه چاپی

ماجرای لباس‌های گران قیمت خانواده ترامپ

این روزها كاخ سفید بیش از آنكه به عنوان پایگاه سیاسی آمریكا شناخته شود به عرصه‌ای برای صنعت مد و فشن بدل شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از دوران جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ اولین رئیس‌جمهوری است که در اولین سفر خود به مکزیک یا کانادا سفر نمی‌کند. همه پنج روسای جمهور که بین دوران ترامپ و کارتر قرار داشتند در اولین سفر خارجی خود، به کانادا یا مکزیک سفر کرده‌اند. اما ترامپ این قاعده را شکسته و پس از سه ماه حکومت در کاخ سفید، اولین سفر خود را از آسیا و عربستان سعودی آغاز کرد.

در این میان حضور ترامپ در اولین مقصد سفرش یعنی عربستان و همراهی ملانیا و ایوانکا ترامپ با او گاه با حاشیه‌‌هایی همراه بود که تیتر روزنامه‌های دنیا را به خود اختصاص داد.

این حواشی از نگاه‌های عاشقانه و دلبرانه شیوخ عرب به دختر ترامپ تا پس زدن دست دونالد ترامپ از سوی همسرش در سرزمین‌های اشغالی را در بر گرفته است. لباس‌های گران‌قیمت همسر و دختر آقای رئیس جمهور همچنین زمینه‌ای بود برای تبلیغ اشرافیت، مد و فشن که در این سفر به رُخ جهانیان کشیده شد!

تبدیل سفر رئیس جمهور آمریکا به فرش قرمز مد و فشن

با روی کار آمدن دونالد ترامپ و خانواده‌اش در آمریکا از ژانویه تاکنون، شاید به جرات می توان گفت روزی نبوده که رسانه های آمریکایی و غربی از پوشش خانواده او خبری درج نکند،خانواده‌ایی که ید طولایی در عرصه مد و فشن دارد و تقریبا هر موقعیتی را برای تبلیغ در مورد آن غنیمت می‌دانند و به گونه‌ای امکانات دپلماتیک کاخ سفید را رانتی برای خود قلمداد کرده‌اند و به تمام مسائل به عنوان فضایی برای عرضه محصولاتشان می‌پردازند حال چه آمریکا باشد و مراسم تحلیف و چه میهمانی سیاسی عربستان!

بعد از آن که دختر و داماد دونالد ترامپ به عربستان سعودی رسیدند، اولین چیزی که مورد توجه قرار گرفت و به سرعت منتشر شد، تصاویر پیراهنی بود که ایوانکا به تن داشت. به طوری که حدود یک ساعت بعد این لباس سیاه رنگ که با قیمتی حدود هزار و 490 دلار عرضه شده بود در فروشگاه آن در نیویورک به طور کامل به فروش رفت و تمام شد.

ملانیا ترامپ هم در جریان این سفر لباس‌های بسیار گران‌قیمتی به تن کرد که اغلب آن‌ها از برندهای معروفی بودند.

کت ملانیا ترامپ برابر درآمد سالانه یک خانوار امریکایی

اما بیش از هر چیزی کت ملانیا ترامپ در سفر به ایتالیا، درست زمانی که همسرش برای حضور در اجلاس G7 شرکت کرده بود نمایان شد، کتی با گل‌های برجسته و قیمتی برابر 51 هزار و 500 دلار! قیمت این کت انتقادهای زیادی را متوجه خانواده رئیس‌جمهور آمریکا کرد.

نشریه یو اس تو دی در این باره نوشت: مبلغ فوق معادل درآمد یک سال خانوار آمریکایی است و با در امد سالانه شغل هایی نظیر کارگر معدن،معلم ،پلیش و اتش نشان برابری می کند.

این ولخرجی ها از سوی خانواده شخص اول آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده و مردم آمریکا بر خلاف آنچه ادعا می‌شود از شرایط اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند و با برچیده شدن بیمه درمانی شهروندان آمریکایی که رئیس جمهور جدید سودای آن را بر سر می‌پروراند روز به روز به به آمار اقشار ضعیف امریکا اضافه می‌شود و در کنار آن در قلب کاخ ابیض بر تعداد لباس هایی گاه به قیمت خون شهروندان امریکایی است اضافه می شود.

تلاش برای لغو قانون بیمه درمانی توسط ترامپ

قانون بیمه درمانی که در سال 2010 در ریاست جمهوری اوباما تصویب و اجرایی شد، حدود 25 میلیون نفر که هیچ گونه بیمه درمانی نداشتند را تحت پوشش قرار دهد. اما جمهوری خواهان از همان ابتدای روی کار آمدن به شدت با این قانون مخالفت کردند. آنها از این جهت با این طرح مخالف بودند که دولت نباید هزینه بیمه شدن مردم را بپردازد. براساس دیدگاه های سرمایه داری آنها، خود مردم باید بیمه های درمانی را از شرکت های بیمه بخرند و دولت نباید در این رابطه سوبسید ارائه کند. در همین راستا است جمهوری خواهان همواره به دنبال کاهش مالیات ها، علی الخصوص مالیات ثروتمندان هستند.

مخالفت ها با طرح بیمه درمانی اوباما در حالی بود که وضعیت بیمه درمانی در آمریکا فاجعه بار بود. قوانین طی 45 سال اخیر هیچ تغییری نکرده بود و 40 میلیون نفر فاقد بیمه درمانی بودند. این در حالی است که هزینه های درمانی در آمریکا بسیار بالا است و این مسئله آسیب های زیادی به طبقه پایین و متوسط وارد می کرد.

آمریکا در میان کشورهای پیشرفته و ثروتمند از لحاظ بیمه درمانی دچار شرایط تمسخرآمیزی است. مستند «سیکو» که در سال 2007 توسط مایکل مور، ساخته شد به خوبی شرایط فاجعه بار بیمه درمانی در آمریکا را نشان می دهد. مور در این فیلم سیستم بیمه درمانی آمریکا را با سیستم بیمه درمانی کانادا، بریتانیا، فرانسه و کوبا مقایسه می کند که وضعیت به مراتب بهتری در مقایسه با آمریکا دارند. در ژانویه امسال دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید و یکی از اولین اقداماتش در دولت را لغو قانون بیمه درمانی اعلام کرد.

ترامپ در نقش نابودگر

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی اش به شدت بر روی این مسئله تاکید کرد که قانون بیمه درمانی اوباما را لغو خواهد کرد. وی وعده داد که یکی از اولین اقداماتش در 100 روز ابتدایی دولت، لغو این قانون خواهد بود.

علاوه بر این لغو این قانون تبعات منفی زیادی هم برای دولت و هم جمهوری خواهان خواهد داشت. در صورت لغو این قانون، با احتساب افراد جدیدی که تا سال 2026 مشمول این قانون می شوند، 24 میلیون آمریکایی بیمه خود را از دست خواهند داد. همچنین طرح پیشنهادی ترامپ به نفع افراد ثروتمند و جوان خواهد بود و به ضرر افراد سالمند و فقیر است.

در این شرایط است که هر روز بر موج نا رضایتی ها در سراسر ایالات متحده امریکا افزوده می شود و این رفتار اشرافی و تجملی در برابر خیل عظیم بیکاران و فقرای این کشور می تواند به آتشی زیر خاکستر تبدیل شود.

۱۳۹۶/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...