نسخه چاپی

آمریكا تحریم‌های میانمار را لغو می‌كند

وزیر امور خارجه آمریكا در دیدار با رئیس‌جمهوری میانمار از تصمیم واشنگتن برای لغو تحریم‌های اعمال شده بر این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل ازايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا در ديدار با تين سين، رئيس‌جمهوري ميانمار در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل گفت كه آمريكا در صدد برداشتن آخرين گام در جهت عادي‌سازي روابط اقتصادي با ميانمار در راستاي به رسميت شناختن اصلاحات انجام شده توسط دولت اين كشور پس از دهه‌ها حكومت نظاميان است.

كلينتون به رهبر ميانمار كه خود يكي از ژنرال‌هاي سابق ارتش است، گفت: ما روند كاهش محدوديت‌ها بر واردات كالاهاي ميانمار به آمريكا را آغاز كرده‌ايم. ما به شما و دولت شما در ادامه روند جدي اصلاحات توجه خاص داريم. ما از اقدامات و تلاش شما براي ايجاد دموكراسي در كشورتان قدرداني مي‌كنيم و خوشحاليم كه اقداماتي در جهت عادي‌سازي روابط اقتصادي با شما داريم.

اين اقدام آمريكا كه با هماهنگي با كنگره اين كشور صورت مي‌گيرد يك هفته پس از سفر تاريخي آنگ سان سوكي، چهره دموكراسي‌خواه ميانمار به آمريكا و درخواست وي از كنگره اين كشور براي خاتمه تحريم‌ها صورت مي‌گيرد.

آمريكا از سال 2003 بر اساس دستور كنگره يكسري تحريم‌هاي اقتصادي در ميانمار اعمال كرد.

۱۳۹۱/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...