نسخه چاپی

ارجاع پرونده ترور برادر رهبر كره‌شمالی به دادگاه

پرونده متهمان قتل برادر ناتنی رهبر كره شمالی به دادگاه عالی مالزی ارجاع داده شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پرونده متهمان قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی به دادگاه عالی مالزی ارجاع داده شد.

"سیتی عایشه"،‌ اندونزیایی 25 ساله و "دوآن تی هونگ"، ویتنامی 28 ساله دو متهم این پرونده در صورتی که به عنوان عامل قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوآلالامپور در 13 فوریه شناخته شوند با مجازات اعدام روبرو خواهند بود.

در حال حاضر این دو زن به استفاده از گاز اعصاب وی ایکس در حمله به کیم جونگ نام متهم هستند؛ ماده شیمیایی که از سوی سازمان ملل به عنوان سلاح کشتار جمعی معرفی شده است.

عایشه و هونگ با این حال به دیپلمات‌های کشورهای خود گفته‌اند که از این ماجرا که مقامات آمریکایی و کره‌ جنوبی آن را تروری هماهنگ شده از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌دانند بی خبرند.

کیم جونگ نام پسر بزرگتر کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره شمالی بود که همواره علیه سیاست‌های خانواده خود در کشور منزوی کره شمالی انتقاد می‌کرد.

روز سه شنبه درباره متهمان پرونده قتل وی دادگاه منطقه‌ای مالزی تصمیم گرفت تا این پرونده به دادگاه عالی مالزی ارجاع داده شود. با این حال تاریخی درباره برگزاری اولین دادگاه عالی در این پرونده اعلام نشده و به گفته دادستان مالزی این دادگاه طی یک ماه آینده درباره تاریخ این جلسه اعلامیه‌ای منتشر خواهد کرد.

۱۳۹۶/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...