نسخه چاپی

شروط معاون سیما برای پخش ربنای شجریان

معاون سیما كه صبح امروز در پشت صحنه یك سریال طنز حاضر شده بود، با پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی پخش ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون مواجه شد كه به نظر می‌رسد پاسخ وی، وضعیت پخش این اثر را پیچیده‌تر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مرتضی میرباقری در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان صداوسیما در قبال پخش دعای ربنای محمدرضا شجریان رویکرد جدیدی اتخاذ کرده است؟ گفت: پخش نشدن این دعا از صداوسیما منعی بوده که خودشان باعث آن شده است. اگر از سوی ایشان احترام به انقلاب، احترام به آزادی،‌ امنیت و حاکمیت ابراز شود، هیچ منعی برای پخش این دعا وجود ندارد.

او یادآور شد: بارها گفته‌ام ایشان به دلیل شرکت در جریان فتنه ۸۸ اشتباهات فاحشی انجام دادند که واقعا پیشنهاد ما به هنرمندان این است که در مسائلی که امنیت کشورشان را به خطر می‌اندازد و می‌تواند خیانت در کشور را ایجاد کند، نباید حضور پیدا کنند و بازی بخورند؛ چراکه هنرمند آدم سیاسی نیست. هنرمند باید در کار اصلی خودش قرار بگیرد؛ بنابراین زمانی که این مسائل اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود آن رسالت اساسی که یک هنرمند موظف به انجام آن است، لطمه ببیند و این کار در آن سال مورد لطمه قرار گرفت.

معاون سیما متذکر شد: شما در کشوری با سابقه فرهنگی بزرگ هستید که امنیت فوق‌العاده‌ای در آن حاکم است و انتخاباتی در آن برگزار شده که حتی ترقه‌ای در آن منفجر نشده است. هنرمندان باید قدردان انقلابی که در این کشور ایجاد شده، باشند؛ قدردان امنیتی که توسط حاکمیت برای مردم ایجاد شده است. نمی‌توان حاکمیت را زیر سوال برد و به گونه‌ای صحبت کرد که به حاکمیت لطمه بخورد؛‌ حاکمیتی که آزادی و امنیت ایجاد کرده است. بر این اساس ممکن است ناشی‌گری‌هایی از سوی برخی افراد مطرح شود که حاکمیت می‌تواند این ناشی‌گری‌ها را ببخشد. اگر این مسیر درست طی شود ما هیچ مشکلی برای پخش ربنا نداریم.

۱۳۹۶/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...