نسخه چاپی

دستور وزیر ارشاد به رییس سازمان سینمایی برای بسته شدن پرونده فیلم‌های توقیفی

در پی نامه اصغر نعیمی، كارگردان سینما و تلویزیون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی، دستوراتی را برای بسته شدن پرونده فیلم‌های توقیفی داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، متن نامه سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی درباره روشن شدن پرونده فیلم‌های توقیفی به شرح زیر است:

«جناب آقای حیدریان

با سلام

گاهی حضوری اطلاع داده می‌شود یا در نشریات، روزنامه ها و فضای مجازی می‌خوانم که نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی فیلم‌‌های توقیفی از دولت قبل تاکنون انتقادها و گلایه‌هایی وجود دارد.

شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه‌های مادی و هم بی‌‌ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان‌های هنرمند و فرهیخته است و مهم‌تر، محتمل است که توام با تضییع حق الناس و حقوق فرهنگی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران باشد.

سلب چنین حقی باید با رعایت تام و تمام حقوق شهروندی و قانونی و مستندات موجه و غیر سلیقه‌ای افراد و نیز امکان دفاع فرد از حق فرهنگی خود صورت گیرد.

با توجه به اهتمام شایسته جنابعالی در تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی دستور فرمایید با رعایت حق‌الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریعتر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم‌های توقیفی بسته شود.»

۱۳۹۶/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...