نسخه چاپی

آمار تكان‌دهنده از افزایش مبتلایان به وبا در یمن

به گزارش نما - ایرنا نوشت: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش چهارشنبه شب خود اعلام کرد: شمار افراد مبتلا به وبا در یمن طی سه روز گذشته، 10 هزار نفر افزایش یافت و به 65 هزار و 300 تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه «الیوم السابع» مصر، در ادامه گزارش یونیسف آمده است: روزانه حدود یک هزار کودک برای درمان اسهال حاد به مراکز پزشکی یمن مراجعه می کنند، اما در طول یک ماه، وبا جان 532 تن از جمله یکصد و 9 کودک را در یمن گرفته است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اظهار کرد: با توجه به گسترش بیماری وبا، سه فروند هواپیما حامل 40 تن کمک های امدادی از جمله دارو و ابزارهای درمانی برای درمان بیش از 50 هزار نفر به یمن ارسال شده است.

این نهاد بین المللی با اشاره به این که کمبود دارو و ابزارهای حیاتی پزشکی، نیاز بیماران را افزایش می دهد، نسبت به شرایط وخیم یمن هشدار داد.

'مریتچل ریلانیو' فرستاده یونیسف در یمن تصریح کرد: جامعه جهانی در زمینه خدمات اجتماعی از جمله آب آشامیدنی و فاضلاب نیازمند سرمایه گذاری بلندمدت است، درغیر این صورت انتشار بیماری های کشنده، یمن را درخواهد نوردید و شمار زیادی قربانی خواهد گرفت.
عربستان همراه با چند کشور دیگر عربی و با حمایت آمریکا، از ششم فروردین سال 94 با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن ، اقدام به تجاوز نظامی به این کشور کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون علاوه بر جای گذاشتن تلفات سنگین انسانی در یمن، باعث نابودی زیرساخت های درمانی و بهداشتی این کشور فقیر شده است و روند گسترش بیماری های مسری چون وبا را تشدید کرده است.

۱۳۹۶/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...