نسخه چاپی

هفت مقام آمریكایی دربارۀ روسیه به كنگره احضار شدند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفت مقام دیگر را به منظور بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا احضار کرد.

به گزارش تارنمای هیل، چهار احضاریه مستقیما به دخالت روسیه مربوط می شود که این افراد مورد بررسی و تحقیق کمیته اطلاعات مجلس سنا و اف بی آی آمریکا نیز هستند. سه مورد دیگر نیز به منظور برداشتن نقاب از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ انجام می گیرد.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد که این احضاریه ها را به مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و یک شرکت که با مقامات اطلاعاتی سابق در ارتباط بوده فرستاده است.

صدور این احضاریه ها از سوی مایک کانوی عضو جمهوری خواه این مجلس و آدام شیف عضو دموکرات کمیته که هر دو ریاست آن را بر عهده دارند، انجام شد.

در بیانیه ای این 2 تن ادعا شد که صدور احضاریه برای چند نفر جهت شهادت دادن و ارائه اسناد شخصی به عنوان تحقیق درباره فعالیت های روسیه در کمپین انتخاباتی 2016، انجام شده است.

کمیته اطلاعات مجلس سنا نیز در خصوص بررسی نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احضاریه جداگانه به مایکل فلین فرستاده است.

مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا چند ماه پیش در پی افشای فریب دادن مقامات دولتی در خصوص ارتباطش با روسیه از سمت خود برکنار شد. دوره تصدی او کوتاه ترین دوره در بین مشاورین امنیت ملی آمریکا به حساب می آید.

۱۳۹۶/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...