نسخه چاپی

گروسی در گفتگو با نما مطرح كرد:

شركت خودرو سازی فرانسه برای نجات خود با ایران قرار داد منعقد كرده است

عکس خبري -شرکت خودرو سازي فرانسه براي نجات خود با ايران قرار داد منعقد کرده است

نماینده سابق مجلس گفت: شركت خودرو سازی فرانسه برای نجات از بحران ورشكستگی كه درآن گرفتار شده اند با ایران به تفاهم رسیدند و جزء سرمایه گذاری با ایران راه دیگری ندارند.

حسین گروسی، نماینده سابق مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن در واکنش به قرار داد ایران خودرو و سایپا با شرکت خودرو سازی فرانسوی ، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، گفت: شرکت پژو و سیتروئن در حال حاضر تنها زیر سه ملیون تولید در سال دارند و برای رهایی از وضعیت کنونی با ایران تعهدنامه همکاری امضاء کرده اند.
وی در ادامه افزود: اگر شرکت خودرو سازی که می خواهد در دنیا حرف اول را بزند می بایست حداقل چهار درصد تولید خودرو دنیا را در اختیار داشته باشد اما متاسفانه شرکت پژو و سیتروئن نزدیک به سه ملیون در سال خودرو تولید می کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان این مطلب که شرکت سیتروئن در حال ورشکستگی است، گفت: شرکت خودرو سازی پژو نتوانست از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد از این رو تولیداتش کاهش یافت و در استانه ورشکستگی قرار گرفته است.
نماینده سابق مجلس ادامه داد: در تعهدات شرکت ایران خودرو و سایپا آمده است که این شرکت ها می بایست پنجاه درصد در ایران سرمایه گذاری داشته باشند و چهار نوع خودرو برتر این شرکت در ایران بصورت انحصاری تولید و به کشورهای همسایه صادر شود.
گروسی گفت: در بند دیگر تعهد نامه آورده شده است که شرکت فرانسوی پژو نباید مجوز تولید چهار خودرو برتر خود را در اختیار کشورهای همسایه از جمله ترکیه، پاکستان و دیگر کشورها قرار دهد.
نماینده سابق شهریار ملارد در خانه ملت ادامه داد: اگر شرکت سرمایه گذاری پژو نتواند در ایران سرمایه گذاری کند قرار داد شرکت ایران خودرو و سایپا با شرکت خودرو سازی فرانسه فایده ای برای ایران نخواهد داشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در ادامه به بازدید برخی افراد از شرکت پژو اشاره کرد و ادامه داد: اگر شرکت خودرو سازی فرانسه به تعهداتش عمل کند از مفاد عهدنامه نامه تخلف کرده است.
گروسی در خاتمه با تأکید بر این مطلب که شرکت های خودرو سازی فرانسه عاشق چشم و ابروی ایرانیان نیستند، ادامه داد: شرکت خودرو سازی فرانسه برای نجات از بحران ورشکستگی که درآن گرفتار شده اند با ایران به تفاهم رسیدند و جزء سرمایه گذاری با ایران راه دیگری ندارند.

۱۳۹۶/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...