نسخه چاپی

كارگردان فیلم ویلایی ها در گفتگو با نما ؛

از مادران و همسران شهدا انتقام نگیرید/افرادی كه داعیه حمایت از فیلم های ارزشی دارند كجا هستند؟

عکس خبري - از مادران و همسران شهدا انتقام نگيريد/افرادي که داعيه حمايت از فيلم هاي ارزشي دارند کجا هستند؟

كارگردان فیلم ویلایی ها گفت: اگر افرادی اختلافات شخصی و سلیقه ای ای با من دارند آنها را درك می كنم ، ولی پس حمایت های دولتی چه می شود،افرادی كه داعیه حمایت از این گونه فیلم ها را دارند الان كجا هستند ساخت این فیلم 10 سال طول كشید چون كسی تهیه‌كنندگی این فیلم را قبول نمی‌كرد، پرداختن به رشادت های زنان در دوران دفاع مقدس تنها یك گفتن ساده نیست بلكه این نوعی ثبت شدن در تاریخ است.

فیلم سینمایی ویلایی‌ها روایتی است از رشادت ها و مشقت های همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس که در هفته های اخیر توانست بیشتر دیده شود و نظر مخاطب را به خود جلب کند،به گونه ای که فروش آن در هفته گذشته یکباره اوج گرفت اوج گرفته و گیشه خوب روزانه آن توانسته است با اختلاف زیاد کف فروش را رد کند.
امایکباره شورای صنفی نمایش در تصمیمی عجیب و به بهانه عدم توانایی این فیلم در حفظ کف میزان فروش، اقدام به حذف این اثر از سرگروه سینمایی خود یعنی سینما استقلال کرد و از این رو تلاش می‌کند تا در هفته آینده فیلم سینمایی «رگ خواب» که پیش از این قرار بود در عید فطر به نمایش درآید را جایگزین ویلایی‌ها کند.آن هم در شرایطی که فیلم‌های سخیف و سطح پایین، فرصت خوبی برای اکران گسترده پیدا می کنند،اما در این میان فیلم‌های دارای محتوای ملی و ارزشی، مورد اجحاف قرار می‌گیرند و زمان محدودی برای اکران می‌یابند. حالا فرصتی به دست آمد تا پای درد و دل با این کارگردان سینما بنشینیم.
منیر قیدی کارگردان فیلم تحسین شده سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار نما گفت: از مسئولانی که واقعا در توانشان است خواهش می کنم کمک کنند به فیلم ویلایی ها واقعا ما هر آنچه که در توان داشتیم برای ساخت این فیلم پیاده کردیم، از گرفتن مجوزبرای ساخت فیلم گرفته گرفته که سالها به دنبالش بودیم تا اکران ویلایی ها ،من حتی فراموش می کنم اجحافی که در حق فیلم ویلایی ها در جشنواره فیلم فجر شد،تنها و حداقل خواسته ما از مسئولان این است که بگذارند تا اکران این فیلم حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند .
زیرا این فیلم فرصت خوبی برای نشان دادن سختی ها و مشقت های همسران و مادران شهدا در سالهای دفاع مقدس است.
وی در خصوص علت پرداختن به این نوع ژانر دفاع مقدسی افزود: واقعا چرا نباید به اینگونه از این فیلم ها پرداخته شود آن هم در شرایطی که هشت سال این اتفاق مهم در کشور ما افتاده ، گرچه سالها است که از آن روزهای پرحماسه می گذرد یک سری از افراد می باشند که متاثر از جنگ هستند و حالا چرا نباید از از این افراد قدردانی شود.
من سعی کرده در ویلای ها سعی کردم تا ذهنیت تازه ای را از سینمای جنگ به عینیت تبدیل کنم.
وی در ادامه افزود: فیلمنامه ویلایی ها روایتی است که به قدر بضاعت خود و به گواه آراء و نظرها و بازخوردهای متنوع، بی ادعا بر دلِ مخاطبانِ اصلی جشنواره نشست و سهم هنرمندان این فیلم را در ادای دین به مقطع مهمی از تاریخ این سرزمین و به دست اوردن دل خانواده های شهدا و جانبازان براورد کرد.
این کارگردان سینما درخصوص اقدام اخیر شورای صنفی نمایش در حذف سرگروهی این فیلم به دلیل عدم توانایی در حفظ کف میزان فروش گفت:واقعا باید علت آن را از مسئولین امر جویا شد،در صورتی که این اتفاق در خصوص کم شدن فروش فیلم ویلایی ها رخ نداده است،البته تا حدودی هم این موضوعات برای ما قابل پیش بینی بودکه نمونه آن هم برخوردی بود که ما در جشنواره فیلم فجر کردنند، اما سوال جدی این جا است که پس حمایت های دولتی چه می شود.
اگر افرادی غرض واختلافات شخصی و سلیقه ای ای با من دارند آنها را درک می کنم ،و به عقایدشان احترام می گذارم ولی پس حمایت های دولتی چه می شود،افرادی که داعیه حمایت از این گونه فیلم ها را دارند الان کجا هستند.
قیدی در ادامه افزود: این فیلم واقعا در شرایط سخت ساخته شد، من زمانی که با این سوژه برخورد کردم به 10 سال پیش باز می گردد که آنقدر این موضوع برای من عجیب بود که پیش خودم می گفتم اگر من از این موضوع اطلاع پیدا کردم چه خوب است که دیگران هم مطلع شوند و چقدر زیبا است که ما این فداکاری ها را بگوییم ،از این رو بود که 10 سال پای این قضیه دویدم چون از اهمیت بسیاری برخوردار بود و از زمان نگارش تا سا خت این فیلم 10 سال طول کشید چون کسی تهیه‌کنندگی این فیلم را قبول نمی‌کرد.به هرحال پرداختن به این رشادت های زنان در دوران دفاع مقدس تنها یک گفتن ساده نیست بلکه این نوعی ثبت شدن در تاریخ است.
گفتنی است که فیلم سینمایی ویلایی ها درسی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جوایز متعددی شد .که از آن جمله می توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ثریا قاسمی ، سیمرغ بلورین استعداد درخشان(بهترین فیلم اول) برای منیر قیدی کارگردان این فیلم ونیزسیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری به محمد قاسمی اشاره کرد.
در ویلایی ها بازیگران هر کدام در نقشهای متفاوتی حضور پیدا کرده اند، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و با حضور صابر ابر، بازیگران کودک فیلم، امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری به ایفای نقش می پردازند.تهیه کنندگی این فیلم سینمایی هم برعهده سعید ملکان بود.

۱۳۹۶/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...