نسخه چاپی

موج جدید سركوب در مصر برای انتخاب مجدد سیسی

روزنامه فایننشنال تایمز نوشت نهادهای حقوق بشری در مصر عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این كشور را متهم می كنند حملات برای سركوب مخالفانش با هدف زمینه سازی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را تشدید كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی تأکید کرد: عبدالفتاح سیسی هفته گذشته قانون فعالیت نهادهای غیر نظامی را صادر کرد که منتقدان آن را بسیار سخت گیرانه دانستند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، اقدام اخیر سیسی پس از آن انجام شد که در جریان سرکوب فعالان جوان لیبرال در دو هفته گذشته 25 نفر دستگیر شدند که اتهام اکثر آنها انتشار پست هایی در شبکه های اجتماعی بوده است و حداقل دو نفر از آنها با اتهامات مذکور در قوانین مبارزه با تروریسم مواجه هستند.

در این گزارش همچنین به بسته شدن حدود 20 پایگاه اینترنتی و آغاز اقدامات قانونی دادستانی این کشور علیه یک وکیل دادگستری اشاره شده است که از تصمیمش برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده (2018) خبر داده بود.

در پایان گزارش فایننشنال تایمز آمده است فعالان نگران آن هستند هدف از سرکوب اخیر، محدود کردن کلیه فضاهای اعتراض قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده باشد که انتظار می رود عبدالفتاح سیسی برای خود را برای دومین دوره ریاست جمهوری نامزد کند.

۱۳۹۶/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...