نسخه چاپی

دعای آیت الله مكارم برای سپاه پاسداران

آیت الله مكارم از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد تعاون سپاه تقدیر كرد و افزود: ما دعا می كنیم شما در كارهایتان موفق باشد؛ ‌تعاون در اسلام مورد تاكید است و این مسئله در خصوص نهاد مقدسی مثل سپاه ثواب و اجر مضاعف دارد.

به گزارش نما به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید امروز در دیدار پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز کرد: سپاه نهادی مقدس است و همه آن را با اوصافی همچون اقتدار، عظمت و پایبندی به اصول شرع اسلام و دلسوزی ویژه برای نظام و کشور و اسلام می‌شناسند.

وی افزود: ما حوزویان ‌ارتباط‌ نزدیکی بین خود و سپاه می‌بینیم و واقعا سپاه را گرامی می‌داریم، منتهی برای اینکه سپاه قدرت و سوابق نیک خود را کاملا حفظ کند جهاتی را باید رعایت کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد:‌ نخستین مسئله این است که با توجه به اینکه سپاهیان جدید دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، باید تجارب ارزنده و ارزشمند دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید سپاه بیان کنید تا آنها بدانند این عظمت ارزان به دست نیامده است که ارزان از دست برود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: سپاه پیش از اینکه یک مجموعه نظامی باشد یک مجموعه فرهنگی است و این مهم باید ادامه یابد، چراکه تداوم این فرهنگ بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از اسم سپاه هم وحشت می‌کند، ابراز داشت: آنها به خوبی می‌دانند فرهنگی بر سپاه و پاسداران حاکم است که در مقابل دشمن از هیچ چیز فروگذار نخواهند کرد، بنابراین آموزش‌های فرهنگی آموزنده باید به صورت مستمر و مداوم وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید توصیه‌هایی به سپاهیان ارائه کرد و با دعوت آنها به رعایت بیش از پیش تقوا و حسن خلق گفت: افزون بر آموزش‌های اعتقادی، آموزش‌های اخلاقی و رعایت ادب، تواضع و احترام نیز باید در متن کار وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر توأم کردن مسائل اخلاقی با اعتقادی و تبیین آنها برای سپاهیان و پاسداران اضافه کرد: روایات اخلاقی جامع، کوتاه و پرمعنا است و باید اینها در بین سپاهیان و بسیجیان بیش از پیش تبیین شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: سپاهیان همچون دیگر نیروها نیاز دارند تا آخرین آموزش‌های نظامی عصر خود را فرا بگیرند از این رو نباید به وضعیت کنونی قانع بود.

وی از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد تعاون سپاه تقدیر کرد و افزود: ما دعا می کنیم شما در کارهایتان موفق باشد؛ ‌تعاون در اسلام مورد تاکید است و این مسئله در خصوص نهاد مقدسی مثل سپاه ثواب و اجر مضاعف دارد.

۱۳۹۱/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...