نسخه چاپی

بازگشت به كار كارگران معدن یورت گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از شروع به كار مجدد برخی از تونل‌های معدن یورت در هفته آینده خبر داد و گفت: این معدن دارای تونل‌های مختلفی بوده و تنها بخشی از تونل‌های آن آسیب دیده است اما به دلیل مسائل امنیتی مانند احتمال انفجار مجدد از فعالیت در تمامی تونل‌ها جلوگیری شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، حسینقلی قوانلو در ارتباط با وضعیت کنونی کارگران و جانباختگان معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر اظهار کرد: درحال حاضر مستمری جانباختگان این معدن به خانواده‌های آن‌ها پرداخت شده که این مستمری تا سقف 24 میلیون تومان برای برگزاری مراسمشان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان افزود: از سوی دیگر در بحث بیمه این افراد باید گفت این موضوع در حال پیگیری بوده و بعد از مشخص شدن تکلیف انحصار وراثت این عزیزان کارهای بیمه افراد متوفی انجام خواهد شد لذا پول بیمه آن‌ها آماده تحویل به بازماندگانشان است.

وی گفت: فعالیت‌ نگهداری از معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر همچنان ادامه دارد همچنین فعالیت و بازدیدهای کمیته حقیقت یاب همچنان ادامه دارد و قرار است ظرف یک هفته آینده بازدید مجددی از این معدن صورت گیرد و نتایج نهایی دلایل بروز حادثه را اعلام کنند.

قوانلو با بیان این که از حدود 2 هفته دیگر کارگران در بخش‌های زیرین معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر فعالیت خود را از سر خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به برقراری ایمنی در بخش‌های زیرین و برخی تونل‌های این معدن احتمالا از حدود 2 هفته دیگر فعالیت کارگران این معدن از سر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان، ادامه داد: تمامی کارگرانی که در این معدن مشغول فعالیت بوده‌اند به بیمه بیکاری معرفی شده و امیدواریم از حدود 250 نفر کارگر این معدن در آینده نزدیک حدود 200 نفر از آنها به محل کار خود باز خواهند گشت.

وی تصریح کرد: این معدن دارای تونل‌های مختلفی بوده و تنها بخشی از تونل‌های آن آسیب دیده است اما به دلیل مسائل امنیتی مانند احتمال انفجار مجدد از فعالیت در تمامی تونل‌ها جلوگیری شد و تا زمان برقرار نشدن ایمنی در این معدن فعالیتی در آن‌ها انجام نخواهد شد البته با توجه به تامین ایمنی و نبود مشکل در تونل‌های زیرین، احتمالا حدود هفته آینده برخی از این تونل‌ها آماده بازگشت به تولید خواهند شد و کارگران در آن فعالیت خواهند کرد.

۱۳۹۶/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...