نسخه چاپی

مانور بمب افكنهای آمریكایی نزدیك مرز روسیه

نیروی هوایی آمریكا تعدادی از بمب افكن های استراتژیك "ب 52" خود را به منظور شركت در رزمایش های ناتو در نزدیك مرز روسیه به اروپا فرستاد. این بمب افكن ها می توانند كلاهك هسته ای حمل كنند.

به گزارش نما به نقل از سومریه عراق، این هواپیماها همراه با 800 سرباز به منظور شرکت در رزمایش ناتو در پایگاه هوایی انگلیس متمرکز خواهند شد. این رزمایش همین ماه در اروپا برگزار خواهد شد.
شبکه "سی ان ان" اعلام کرد، بخشی از این رزمایش در دریای بالتیک در منطقه قطب شمال و در امتداد مرزهای روسیه با تعدادی از متحدان آمریکا در ناتو انجام خواهد شد. این رزمایش طی روزهای آینده در "لاتویا" برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که کنفرانس سران ناتو به تازگی در روزهای 8 و 9 ژوییه در ورشو، پایتخت لهستان برگزار شد. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت تقویت حضور نظامی در اروپای شرقی و منطقه بالتیک تأکید کردند. در حالی که همین موضوع مورد اختلاف بین ناتو و روسیه است. روسیه این اقدام را تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی استراتژیک خود می داند.
گفتنی است مسکو معتقد است ناتو از روند رویارویی و تخریب وجهه روسیا بهره برداری سیاسی می کند. زیرا این کار برای ناتو بسیار ساده تر از اعتراف به وجود مشکلات در سیستم امنیت اروپا است و بهترین گواه بر این مدعا، تصمیم هایی است که ناتو طی سال های گذشته در این خصوص اتخاذ کرده است.

منبع: العالم

۱۳۹۶/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...