نسخه چاپی

افشاگری نقوی حسینی از باند فساد دانشگاه آزاد

سخنگوی كمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: امروز باید مشخص شود چه كسانی در دانشگاه آزاد برای قراردادها حق كمیسیون می‌گرفتند؟

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از مراکز مهم علمی و آموزشی کشور محسوب می‌شود، انتظار این است که همه مناسبات بر مدار قانون و سلامت سازمانی و اداری صورت گیرید؛ اما در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات ناگواری بودیم و اخبار ناگواری هم می‌شنیدیم.
وی تصریح کرد: اگرچه به اندازه خود تلاش کردم که به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی آنچه منتقل می‌شد، را منعکس کنم و گرچه برای من خیلی هم گران تمام می‌شد اما وظیفه خود می‌دانستم که به‌عنوان نماینده مردم حرفم را بزنم.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس افزود: یک‌ بار با رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی (میرزاده) در فراکسیون ولایت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جلسه داشتیم و خیلی صریح و روشن به وی گفتم که پسر شما از رؤسای دانشگاه‌های آزاد باج می‌گیرد و از آنان حمایت می‌کند، همچنین مدیران شما با دریافت امکاناتی از واحدها از جمله مرغ، گوشت و محصولات دیگر که جلوی در خانه‌هایشان می‌گیرند، حکم می‌دهند.
نقوی‌حسینی ادامه داد: میرزاده عصبانی شد و گفت من این را پیگیری حقوقی می‌کنم و چنین چیزی وجود ندارد؛ بنده نیز به وی گفتم شما حتماً پیگیری حقوقی کنید و بنده‌ای که اینجا ادعا می‌کنم، حتماً سند و مدرک دارم و مدرک می‌آورم که چه کسی و کدام واحد برای چه فردی خودرو خریده است و به همین جهت، آقازاده شما هم از او حمایت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: میرزاده در آن جلسه خیلی ناراحت شد، البته بهتر بود جای ناراحت شدن به موضوع بپردازد و بنده را صدا کند و بگوید شما این اطلاعاتی که گفتید، این اسناد و مدارکی که ادعا کردید، موضوعش چه بوده؟ کدام واحد بوده است؟ از کجا گرفته‌اند؟
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس افزود: وقتی اطلاعاتی داریم که حرف بی‌حساب نمی‌زنیم؛ به میرزاده هشدار دادیم ولی عصبانی شد و بعد هم علیه من شکایت کردند و باز خودشان شکایتشان را پس گرفتند.
نقوی‌حسینی گفت: کسی که مدیر یک مجموعه بزرگ است، باید وقتی ضعفی یا ایراد و انتقادی را می‌شنود، فوری پیگیری انتقاد را در دستور کارش قرار دهد؛ وگرنه آن سیستم نمی‌تواند سالم اداره شود.
وی تصریح کرد: اطلاعات زیادی در خصوص قراردادهای عمرانی، ساخت‌وسازها، شرکت‌هایی که کارهای خدماتی برای دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهند و ... داریم؛ این توافقات و تفاهم‌نامه‌ها به چه شکلی بسته‌ شده است؟ چه کسانی نقش داشتند، چه کسانی حق کمیسیون آن را گرفتند و چه کسانی ارتباط برقرار کردند و این مبالغ را گرفتند؟
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس افزود: این‌ها اموال مردم و بیت‌المال بوده و انتظار این است که یک مدیر نسبت به این خطاها و فسادهای اقتصادی، اداری و مالی حساس باشد؛ اما با وجود اینکه صریح صحبت کردم، ولی این حساسیت را ندیدم، بلکه عکس آن قضیه را شاهد بودیم.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: ضرورت دارد با توجه به اینکه آقایان حساسیتی نداشتند و دست‌اندرکاران و افراد خانواده خودشان در این فسادها نقش ایفا می‌کردند، پالایشی صورت گیرد و بررسی شود کسانی که اقدامات فسادانگیز را انجام دادند، هر کسی می‌خواهد باشد، فرزند رئیس دانشگاه آزاد، معاون رئیس دانشگاه، مدیرش یا ... با وی برخورد شود.
وی تصریح کرد: این‌ها باید بررسی شود و هر کس تخلف کرده و در فساد اقتصادی و مالی نقش داشته است، به سزای اعمالش برسد تا همه بدانند که این سازمان رو به پاک‌سازی فساد اقتصادی می‌رود و از این به بعد هم به کسی اجازه چنین اقداماتی داده نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس افزود: ولایتی شخصیت بسیار ارزشمند و شناخته‌شده‌ای در نظام است؛ یکی از زندگی‌های سالم در انقلاب اسلامی متعلق به او بوده و مشهور به زندگی سالم در نظام اسلامی است.
میرزاده بیان کرد: ولایتی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی همت گماشته و با شناختی که از شخصیت وی داریم، پاک‌سازی مناسب و مبارزه جدی با فساد اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی راه خواهد انداخت.

۱۳۹۶/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...