نسخه چاپی

ماكرون: توافق پاریس برگشت ناپذیر است

رئیس جمهور فرانسه بر این باور است كه علی رغم تصمیم رئیس جمهور آمریكا برای خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، این توافق برگشت ناپذیر خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسما تصمیم گرفته است تا این کشور را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کند، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که توافق آب و هوایی پاریس برگشت ناپذیر است.

وی در سخنانی پس از دیدار و گفتگو با شهردار پاریس و مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک تصریح کرد: توافقنامه پاریس برگشت ناپذیر است و ما این توافق را به خاطر مسئولیت مان اجرا خواهیم کرد. چین، روسیه و هند پایبندی خود را به این توافق اعلام کرده اند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: آمریکایی ها نیازی به واشنگتن ندارند تا به تعهدات خود در چارچوب توافق پاریس عمل کنند و آمریکایی ها به واشنگتن اجازه نخواهند داد تا در مسیر اجرای این توافقنامه، بایستد. می خواهم همه جهان بداند که آمریکا به تعهداتش در چارچوب توافق پاریس عمل خواهد کرد و این اقدام از طریق هماهنگی و همکاری شهرها، ایالت ها و کسب و کارهای آمریکا عملی خواهد بود.

ترامپ بر این باور است که این پیمان به ضرر اقتصاد و فرصت های شغلی این آمریکا است و حاکمیت ملی این کشور را تضعیف می کند. ترامپ خواستار مذاکره مجدد برای دستیابی به یک توافق بهتر آب و هوایی شده است ولی برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان با این مساله مخالفت کرده اند.

۱۳۹۶/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...