نسخه چاپی

جراره در گفتگو با نما مطرح كرد:

افزایش قیمت خودرو در شرایط ركود منطقی نیست/ متضرر اصلی افزایش خودرو داخلی مردم هستند

عکس خبري -افزايش قيمت خودرو در شرايط رکود منطقي نيست/ متضرر اصلي افزايش خودرو داخلي مردم هستند

نماینده سابق مجلس گفت: خودرو سازان داخلی برای این كه بتوانند نقدینگی خود را تأمین كنند به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا استقبال از خرید خودرو از سوی مردم بیشتر از گذشته شود.

ابوالقاسم جراره، نماینده سابق مجلس و عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به افزایش قیمت خودرو های داخلی گفت: متاسفانه روند رو به رشد قیمت ها درون کشور منطقی نیست.
وی در ادامه به ادعای مسئولان دولتی در مورد کاهش تورم زیر ده درصد در دولت تدبیر وامید، افزود: ادعای مسئولان دولتی در خصوص کاهش نرخ تورم در کشور بر خلاف واقعیت های جامعه است.
به گفته این نماینده سابق مجلس وجود عواملی که در پیرامون حاشیه بازار و اقلام و مواد غذایی و ماشین آلات و خودرو وجود دارد باعث شده تا قمیت ها ناخودآگاه افزایش پیدا کنند.
جراره به هزینه های تمام شده خودروها اشاره و تصریح کرد: هزینه های غیر واقعی که در حاشیه صنعت خودرو سازی کشورمان وجود دارد دلیلی بر افزایش قیمت های کالاهای تولید شده بویژه خودرو به شمار می رود.
به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم شرکت های عمده که در کنار شرکت مادر فعالیت دارند در تلاشند تا زمینه را برای افزاش قیمت خودرو در کشور ایجاد کنند.
نماینده سابق مجلس به وجود واسطه گری ها و دلالان در عرصه خودرو اشاره کرد و گفت: حضور واسطه گری ها و دلالان در حاشیه های عرصه خودرو باعث شده تا میان تولید کننده و خریدار شکاف عمیق بوجود آید و قیمت خودرو برای خریدار افزایش یابد.
جرراه گفت: افزایش قیمت خودرو داخلی بر اساس منطق بالا نرفته است و مردم تنها گروههایی هستند که از افزایش قیمت خورد داخلی ضرر می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دوره نهم به کیفیت نامناسب خودروهای داخلی اشاره و بیان کرد: تولید کنندگان خودرو داخلی می بایست در کنار افزایش قیمت خودرو به کیفیت محصولات و قطعات خودرو تولید شده ساخت داخل نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
نماینده سابق مجلس با تأکید بر این مطللب که خودرو سازان داخلی بجای تولید کننده بودن به شبه بانک ها تبدیل شده اند، گفت: خودرو سازان داخلی برای این که بتوانند نقدینگی خود را تأمین کنند به دنبال ایجاد شرایطی هستند تا استقبال از خرید خودرو از سوی مردم بیشتر از گذشته شود.
جرراه گفت: امروزه شاهد هستیم برخی از افراد به صورت انبوه خودرو از خودرو ساز بصورت نسیه خریداری می کنند، اما متاسفانه بدهی خود را به خودرو ساز پرداخت نمی کند این درحالی است که این افراد و شرکتها خودرو را به مردم در سامانه فروش خود نقد بفروش می رساند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به این که قیمت خودرو داخلی بالا است و مردم نیز خودرو را از فروشندگان خودرو نقد خریداری می کنند اما نمی دانم چه دلیلی وجود دارد که برخی از شرکت های وابسته به تولید کنندگان اصلی هنوز نتوانسته اند بدهی خود را به تولید کنندگان خودرو پرداخت کنند و این خود دلیلی است برای این که تولید کنندگان خودرو در فروش تولیدات خود شبه بانکی عمل کنند.

۱۳۹۶/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...