نسخه چاپی

جعفری در گفتگو با نما مطرح كرد:

آمارهای اقتصادی دولت برای مردم ملموس نیست/ برخلاف تبلیغات دولت تورم افزایش یافته است

عکس خبري -آمارهاي اقتصادي دولت  براي مردم ملموس نيست/ برخلاف تبليغات دولت تورم  افزايش يافته است

نماینده سابق مجلس گفت: میزان سبد كالایی را كه قرار است از سوی دولت به مردم داده شود آنقدر ناچیز است كه نمی توان از آن به عنوان داروی مسكن یاد كرد

قاسم جعفری، نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما در واکنش به کوچک شدن سفره افطاری مردم در ماه مبارک رمضان، گفت: معتقدم تنها راه حل مشکل اقتصادی کشور ما ایجاد رونق اقتصادی است.
وی در ادامه با بیان این مطلب که دولت دچار یک نوع تناقض است، افزود: تناقض و پارادوکس دولت در دوران انتخابات بیشتر از گذشته خودنمایی کرد.
جعفری ادامه داد: امروز فشار اقتصادی تنها بر جامعه فقیر حکم فرما نیست بلکه اقشار متوسط جامعه نیز درفشار اقتصادی قرار گرفته اند بگونه ای که امروز اگر یک خانواده سه و چهار نفری بخواهند برای افطار حداقل نیم کیلو خرما را تهیه کند باید نزدیک به ده هزار تومان پرداخت کنند یک کارگر از کجا می تواند چنین خرید هایی را انجام بدهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مجلس نهم به ارائه سبد کالا از سوی دولتمردان به قشار آسیب پذیر اشاره کرد و بیان داشت: میزان سبد کالایی را که قرار است از سوی دولت به مردم داده شود آنقدر ناچیز است که نمی توان از آن به عنوان داروی مسکن یاد کرد.
جعفری در ادامه به قیمت گوشت و مرغ در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: وقتی وزارت کار رفاه اجتماعی به هر نفر قرار است بن کالا 30 هزار تومانی بدهد با قیمت کنونی پروتِئین و لبنیات و حبوبات چگونه خانوارهای ضعیف می توانند مایحتاج های خود را با این این میزان بن کالای دریافتی تأمین کنند.
وی بیان کرد: هیچ کس امروز باور نمی کند که تورم در کشور ایران تک رقمی شده باشد چراکه در بازار قیمت هر آنچه را مشاهده می کنند بالای ده درصد است.
وی گفت: نگاه داشتن تورم در سطح پایین به گفته اقتصاد دانان همچون فنری می ماند که با توان چند تن آهن در حالت منقبض نگاه داشته شده است که اگر فنر تورم آهن خارج شود چنان فواره ای از تورم در کشور به راه خواهد افتاد که کسی نمی تواند جلوی فوران آن را بگیرد.
جعفری در ادامه خطاب به دولت روحانی گفت: امیدواریم دولت بتواند از فرصت پیش آمده استفاده کند و بپذیرد که تیم اقتصادیش در دولت یازدهم تیم اقتصادی چابکی نبوده و نتوانسته بدرستی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور اقدامی را انجام دهند.
وی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت از کارشناسان و اقتصاد دانان هم سوی و مسلک خود در جهت بهبود شرایط موجود استفاده نکردند.
جعفری ادامه داد: مردم در انتخابات میان دو قطبی جنگ و صلح و این که دولت از سایه جنگ در تبلیغات استفاده می کرد به روحانی رای دادند و گرنه مردم به وضوح تورم و رکود بیکاری در کشور را لمس می کنند.

۱۳۹۶/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...