نسخه چاپی

واكاوی عدم پخش بازی‌های ملی والیبال و فوتبال

هیچ شبكه ای در ایران مسابقه تیم‌ملی فوتبال ایران را پخش نكرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ یکشنبه شب و چشم انتظاری هواداران فوتبال و تیم ملی.پس از یک شب پر هیجان که در فینال لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد،فوتبالدوستان علاقه زیادی داشتند تا بازی دوستانه تیم ملی کشورشان مقابل مونته نگرو را تماشا کنند.

آنها دلشان می خواست تا از تغییراتی که در تیم ملی داده شده با خبر شوند و اصلا ببینند تیمی که قرار است مقدمات حضور آنها در جام جهانی را فراهم کند چه شکلی است.مدتهاست که تمرینات تیم ملی پشت درهای بسته برگزار می شود.کی روش در ظاهر رابطه خوبی با رسانه ها ندارد و هر از گاهی اگر فرصتی پیش بیاید عکس هایی از تمرینات تیم که پشت درهای بسته برگزار می شود روی خروجی سایت فدراسیون منتشر می شود.

به همین دلیل پخش بازی تیم ملی از تلویزیون بهترین فرست است برای دلخوشی هواداران.هوادارانی که هر جا بوده اند هر کمکی از دست شان برآمده برای تیم ملی کشورشان کرده اند.اما انتظار آنها در شبی که شبکه سوم سیما به دلیل سریال ماه مبارک رمضان و در اولویت قرار دادن آن،والیبال را روی شبکه ورزش شیفت کرد به جایی نرسید.

تصور خیلی ها این بود حالا که والیبال تمام شده است این بار نوبت فوتبال است تا روی آنتن برود اما جالب اینجاست که شبکه ورزش مسابقات موتوجی‌چی را پخش کرد.مسابقاتی که هیجان دارد اما نه برای مردم ایران.نه برای فوتبالدوستانی که منتظر بودند تا بازی تیم ملی کشورشان را به صورت زنده تماشا کنند.

بر اساس اخبار رسیده ظاهرا مشکلی برای پخش این بازی از سوی فرستنده وجود نداشته است.چون نه بازی پشت درهای بسته بوده و نه منعی برای پخش آن وجود داشته است!جالب اینجاست که پخش دیدار والیبال ایران و لهستان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود نیز با انتقادات زیادی روبرو شد. ابتدا شبکه سه دو ست این بازی را به طور کامل پوشش داد. اما در پایان ست سوم در حالیکه ایران برای برد فقط ۲ امتیاز نیاز داشت، پخش این بازی به دلیل پخش سریال به شبکه ورزش محول شد. این اتفاق حتی انتقاد سید محمد موسوی را هم در پی داشت. ستاره غایب تیم ملی والیبال درباره این اتفاق نوشت: «کاری کنیم دیگر هنگام یک اتفاق ملی، سریال پخش نشود!»

به همین بهانه با احسان شیعه مدیر شبکه ورزش تماس گرفتیم تا او در این مورد توضیح بدهد:«درباره خرید رایت بازی هایی که خارج از کشور اتفاق می افتد شبکه ورزش و حتی شبکه سوم سیما هیچ نقشی ندارند.ما مستقیما هیچ دخالتی نداریم و همه کارها را شورای تخصصی ورزش انجام می دهد.آنها مذاکرات خودشان را انجام می دهند و بازی هایی که قرار است پخش شوند را در اختیار ما قرار می دهند.البته ما هم وظیفه داریم که برای پوشش این بازی ها درخواست خودمان را بدهیم و بگوییم مثلا فلان بازی را می خواهیم پخش کنیم.»

از شیعه در این باره پرسیدیم که آیا شما برای بازی ایران و مونته نگرو درخواست داده بودید که او این واکنش را نشان داد:«بله،بازی ملی است و ما درخواست خودمان را داده بودیم.البته بنده در جریان ریز اتفاقی که افتاده نیستم.شاید آنها نفروختند و شاید هم در مذاکرات به توافق نرسیده اند اما رایت اصلا در اختیار ما نیست.کلا همه بازی ها به این صورت است که ما درخواست را می دهیم و شورای تخصصی ورزش مذاکرات را انجام می دهد.این بار هم این کار را انجام دادیم اما دلیلش را نمی دانم که چرا به نتیجه نرسید.»

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...