نسخه چاپی

موضع تایلند درباره بحران قطر

به گزارش نما - ایرنا نوشت: تایلند به عنوان هماهنگ کننده نشست بعدی وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، اعلام کرد که تصمیم برخی کشورهای عرب برای قطع روابط با قطر، تاثیری زیادی بر روابط بانکوک ندارد.

'دان پرامودوینای' وزیر امور خارجه تایلند روز سه شنبه به خبرنگاران، گفت که تایلند به عنوان هماهنگ کننده نشست بعدی وزیران شورای همکاری خلیج فارس و آ.سه.آن عواقب و پیامدهای تصمیم برخی کشورهای عرب مسلمان برای قطع روابط با قطر را بررسی می کند.

به نوشته تارنمای روزنامه 'بانکوک پست'، وی گفت که تایلند این شرایط را بررسی می کند و اگر این وضعیت بهبود نیابد، تایلند نیز به عنوان هماهنگ کننده جلسه شورای همکاری خلیج فارس و آ.سه.آن در امسال تحت تاثیر قرار می گیرد، اما تاثیرات حداقل خواهد بود.
وزیر تایلندی انتظار دارد وضعیت به سهولت پایان یابد، اما ممکن است زمان نیاز نیاز داشته باشد.

این تارنمای تایلندی نوشت حادثه ای مشابه سال 2014 میلادی نیز به وجود آمد که حداقل 9 ماه برای حل و فصل آن زمان برد.
'دان' گفت: این حرکت بر روابط تایلند و قطر تاثیر نمی گذارد، اما این امر صادرات را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزیر امور خارجه تایلند، گفت که ممکن است سفر به قطر و یا سفر مردم قطر به تایلند کمتر از حد معمول صورت گیرد.

وی براین باور است که قطر باید برای حل مشکل تلاش کرده و با دیگر کشورها در تماس باشد.
عربستان روز دوشنبه (15 خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند.

روابط ریاض، ابوظبی با دوحه در روزهای اخیر به دلیل انتشار اخباری منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دچار تنش و اختلافات شدید شد که سرانجام روز دوشنبه به قطع روابط دیپلماتیک میان آنها منجر شد.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...