نسخه چاپی

رفتیم پاداش بگیریم گفتند مگر المپیك رفته‌اید!

تیرانداز المپیكی ایران كه این روزها تمریناتش را در سالن هیات استان قزوین پیگیری می‌كند با گلایه از بی‌توجهی وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك به رشته تیراندازی معتقد است كه پس از المپیك دلسرد شده است و دیگر مثل قبل برای تیراندازی زمان نخواهد گذاشت.

به گزارش نما،ابراهيم برخورداري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بعد از المپيك ، مسابقات آسيايي چين مهم‌ترين مسابقاتي است كه پيش‌رو داريم و مربي‌ تيم، مسابقات قهرماني كشور را به عنوان مسابقات انتخابي در نظر گرفت.

وي با اشاره به آغاز اردوي تيم ملي از هشتم مهر، گفت: پيش از اعزام به مسابقات آسيايي، مسابقات بين‌المللي جام دوستي در تهران برگزار مي‌شود كه تاكنون هشت كشور براي حضور در اين رقابت‌ها اعلام آمادگي كرده‌اند، اما من در اين مسابقات شركت نمي‌كنم چون اين رقابت‌ها فاصله كمي تا مسابقات آسيايي دارد و چهار روز مانده به مسابقات آسيايي به اتمام مي‌رسد.

وي ادامه داد: من تمريناتم را تا مسابقات آسيايي در قزوين ادامه مي‌دهم و وارد اردوي تيم ملي در تهران نخواهم شد كه يكي از دلايل اين اقدام مشكل كاري من است كه فدراسيون براي حل آن اقدامي نكرد و من هم دوست ندارم مشكلي در كارم به وجود آيد.

برخورداري گفت: از سوي ديگر به نظر من برنامه‌هاي چاوا (سرمربي تپانچه) آن قدر قوي نيست كه من به خاطر آن به آب و آتش بزنم و كارم را رها كنم. برنامه هاي ايشان بسيار ابتدايي است و حتي يك مربي درجه سه در شهرستان هم مي‌تواند چنين برنامه‌اي را در نظر بگيرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه طبق اعلام‌ هاشمي، تغييري در كادر فني تيم ملي داده نخواهد شد، گفت: آقاي هاشمي رييس فدراسيون است و مسئوليت مديريت مجموعه خود را دارد. اما كاش تحقيق درباره عملكرد اين مربي انجام مي‌شد. تنها كسي كه لحظه به لحظه با اين مربي كار كرده و مي‌داند كه او چه خصوصيت و برنامه‌اي دارد. هيچ كس از من سوال نكرده كه اين مربي خوب است يا خير.

برخورداري ادامه داد: احساس مي‌كنم كه ارزيابي درباره مربي تيم انجام نشده است و اگر تحقيق و ارزيابي هم بوده كارشناسي نيست.

اين تيرانداز المپيكي با بيان اين كه يكي از مشكلات ما اين است كه معمولا مربي خارجي به سختي به ايران مي آيد، افزود: يكي از دلايلي كه كادر فني را تغيير نمي‌دهند اين است كه معمولا مربي خارجي به سختي مي پذيرد كه به ايران بيايد و شايد به همين دليل ترجيح مي‌دهند مربي كه در اختيار تيم ملي است را نگه دارند.

وي درباره اين كه آيا مربيان داخلي مي‌توانند جايگزين خوبي براي مربيان خارجي در تيم ملي باشند؟ گفت: زماني كه يك مربي خارجي در تيم ملي حضور دارد، تدبيري انديشده نشده است كه مربي داخلي هم در كنار مربي خارجي حضور داشته باشد و تجربه كسب كند، در نتيجه‌ اگر مربي خارجي برود گزينه‌اي وجود ندارد كه جايگزين شود.

برخورداري درباره آموزش مربيان در آكادمي تيراندازي گفت: آكادمي فدراسيون فعال است ، اما هر آنچه كه آموزش داده مي‌شود تئوري است و مربيان تجربه تيمداري ندارند.

اين تيرانداز المپيكي ايران درباره روند تمريناتش پس از المپيك گفت: من بعد از ظهرها در سالن هيات استان قزوين تمرين مي‌كنم البته مشكل خاصي در اين باره وجود ندارد، اما در هر حال مثل حضور در اردو نمي‌توانم تمرين كنم.

وي افزود: پيش از اعزام به المپيك از فدراسيون خواسته بودم كه مشكل كاري‌ام را برطرف كنند تا بتوانم در اردوي تيم ملي حضور داشته باشم، اما به من گفتند كه فدراسيون دفتر كاريابي نيست، بلكه فدراسيون تيراندازي است!

برخورداري درباره پاداش 10 ميليوني قبل از اعزام به المپيكي‌ها گفت: برخورد آقايان افشارزاده و علي آبادي با تيراندازان المپيكي خوب نبود. زماني كه من از نيامدن آنها به اردوي تيم ملي تيراندازي در دهكده گله كردم، ناراحت شدند و گفتند مگر ما فرصت داشتيم كه به اردوي شما بياييم. سوال من اين است كه سر زدن به 54 ورزشكار المپيكي مگر چقدر فرصت مي‌خواست؟ مسئولان كميته ملي المپيك برخوردهاي خوبي را با برخي از رشته‌ها نداشتند تا انگيزه‌اي براي ما باشد. من مي‌توانم به المپيك بعدي هم فكر كنم اما با چه روحيه‌اي بايد به آينده اميدوار باشم؟

وي ادامه داد: سوال من اين است كه آيا آقاي وزير پس از المپيك به تيراندازان سر زد؟ آيا از خانم احمدي كه رتبه ششم المپيك را براي اولين بار در تاريخ تيراندازي كسب كرد سراغي گرفت؟

برخورداري اضافه كرد: بعد از المپيك فدراسيون تيراندازي گفت كه هماهنگي‌هايي را انجام داده تا از صندوق حمايت از ورزشكاران 10 ميليون تومان پاداش اعلام شده را بگيريم، اما وقتي به اين صندوق مراجعه كرديم گفتند مگر شما به المپيك رفته‌ايد؟ آنها گفتند كه اسم ما در ليست نيست.

وي خاطر نشان كرد: من دلسرد شده ام به خاطر اين كه بي‌مهري‌هاي زيادي به تيراندازي كرده‌اند.

برخورداري درباره برنامه آينده‌اش در رشته ورزشي خود گفت: من به آقاي نوري هم توضيحات لازم را داده‌ام و گفته‌ام كه هر زمان تيم ملي ابراهيم برخورداري را بخواهد براي تيم ملي تير خواهم زد و سعي كرده‌ام در انتخابي‌ها هم ثابت كنم كه توانايي حضور در تيم ملي را دارم، اما با هر شرايطي نمي‌آيم.

تيرانداز المپيكي ايران گفت: 13 سال از خودم در تيراندازي مايه گذاشته‌ام. البته اقداماتي هم در اين باره برايم انجام شد كه فكر مي‌كنم در خود 12 سال جواني من نبود. آن طور كه بايد از سوي وزارت ورزش و كميته ملي المپيك حمايت نمي شويم و من هم مثل قبل نمي توانم براي اين رشته ورزشي وقت بگذارم.

۱۳۹۱/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...