نسخه چاپی

پادشاه بحرین به عربستان و مصر می‌رود

پادشاه بحرین طی سفری دوره‌ای فردا به عربستان سعودی سفر كرده و بعد از آن به مصر خواهد رفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌ها از سفر دوره‌ای پادشاه بحرین طی روزهای آینده خبر دادند.

به نوشته روزنامه الیوم السابع، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین فردا چهارشنبه به منظور دیدار با مقامات سعودی وارد عربستان خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشت که پادشاه بحرین بعد از عربستان به مصر عزیمت کرده و رئیس جمهوری مصر شخصا از وی استقبال خواهد کرد.

امیر کویت نیز امروز سه شنبه برای میانجیگری در پی تنش به وجود آمده بین قطر و عربستان، به ریاض می‏‎رود و قرار است با شاه عربستان دیدار ‎کند.

روز دوشنبه، کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود با قطر را قطع کردند. عربستان، امارات و بحرین همه راه‌های دریایی، زمینی و هوایی خود به روی قطر را بسته‌اند. تنش بین این کشورها با قطر یک روز بعد از سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان در 23 ماه می آغاز شد.

امیر قطر که گفته می‌شود از نشست ریاض ناخرسند بوده، یک روز بعد از این نشست اظهاراتی در حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس بر زبان آورده که به مذاق عربستان سعودی خوش نیامده است.

اگر چه وزارت خارجه قطر به فاصله چند ساعت این اظهارات را تکذیب کرد و تأکید داشت که خبرگزاری قطر (قنا) که اظهارات امیر این کشور را منتشر کرده، در معرض حملات سایبری بوده و برای ساعتی هک شده است؛ ولی تنش بین عربستان و قطر همچنان ادامه دارد و هر روز شدیدتر می‌شود.

دونالد ترامپ در واکنش به تنش بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در توئیت خود نوشت که طی سفری که عربستان داشته از متحدان و شرکای خود خواسته است جلوی حمایت از تروریسم را بگیرند که این متحدان قطر را به عنوان حامی تروریسم معرفی کردند.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...