نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفتگو با نما مطرح كرد:

مچ بندها در ایران تولید شده و ربطی به كنترل امنیتی عربستان ندارد/ بیمه حجاج تا دویست میلیون تومان افزایش یافت

عکس خبري -مچ بندها در ايران توليد شده و ربطي به کنترل امنيتي عربستان ندارد/ بيمه حجاج تا دويست ميليون تومان افزايش يافت

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مچ بندهایی كه برای حجاج تدارك دیده شده، ساخت داخلی است و در جهت رفاه حال حجاج است كه اطلاعات شخصی در آن درج گردیده و این مچ بنده هیچ ربطی با كنترل افراد توسط مأموران سعودی ندارد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با معاون وزارت امور خارجه و اطلاعات، قاضی عسگر نماینده محترم مقام معظم رهبری در حج و زیارت و جابری انصاری در کمیسیون مطبوعش برگزار شد ،گفت: جلسه با هدف بررسی شرایط و امکانات برگزاری مناسک حج سال جاری برگزار شد.
نماینده مردم ورامین به وضعیت صیادان دزیده شده توسط دزدان دریایی اشاره کرد و افزود: در جوار شروع جلسه اصلی اعضای کمیسیون موضوعاتی از قبیل آخرین روند وضعیت صیادان دزدیده شدن توسط دزدان دریایی، آخرین وضعیت گروگان حادثه میرجاوه، انتصاب و شروع به کار سفیر ایران در عمان بحث و بررسی شد.
وی ادامه داد: در آغاز جلسه امروز کمیسیون بروجردی رئیس کمیسیون به شرایط منطقه اشاره کرد و نگرانی های اعضای کمیسیون مطبوع خود را ارائه کرد و قاضی عسگر جزئیاتی از نحوه توافق در جهت برگزاری مراسم حج امسال را برای اعضای تشریح کرد.
نقوی حسینی در ادامه اظهار داشت: قاضی عسگر در این جلسه گفت که مذاکرات برای جمع‌بندی نهایی مراسم حج برگزار شد و بر این اساس چارچوب های تعیین شده مذاکرات را ادامه پیدا کرد و توافق ها نیز بر اساس چارچوب های قانونی از پیش تعیین شده صورت گرفت و جای هیچ نگرانی نیست.
وی بیان کرد: قاضی عسگر ادامه داد: اقدامات اجرایی در جهت سهولت انجام مناسک حج برای کاروان ها، اجاره هتل‌ها، نحوه استقبال حجاج و پشتیبانی و تدارکات حجاج انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت توضیح داد که برخی شایعات کذب موجب نگرانی‌هایی شده این در حالی است که برای برگزاری مناسک حج هیچ مشکلی وجود ندارد، توافق خوبی با سعوی ها شکل گرفته است.
نقوی حسینی گفت: نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت در مورد مچ بندها نیز گفت مچ بندهایی که برای حجاج تدارک دیده شده، ساخت داخلی است و در جهت رفاه حال حجاج است که اطلاعات شخصی در آن درج گردیده و این مچ بنده هیچ ربطی با کنترل افراد توسط مأموران سعودی ندارد.
نقوی حسنی همچنین بیان کرد: قاضی عسگر تاکید کرد این اولین بار است که عربستان جدای از ابلاغیه کلی حج با ایران توافق کرده و تاکنون مطابق توافق دقیق عمل شده است، همچنین 10 نفر هم نیروی کنسولی از ایران جهت مدیریت حجاج ایرانی به عربستان اعزام و مستقر شده اند.
نماینده وارمین در خانه ملت نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: ارتباط ایران با سایر کشورهای مسلمان و منطقه در امور حج ارتباط خوبی است و همه آنها خواستار حضور ایران در مراسم حج هستند.
نقوی حسینی گفت: نماینده وزارت اطلاعات نیز در این نشست گفت: برآورد امنیتی کشور ما این است که طرف مقابل در نظر ندارد ناسازگاری کند.
لازم به ذکر است در این جلسه کواکبیان، ذوالنوری، فلاحت پیشه، کریمی قدوسی و جمالی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
به گفته نقوی حسینی قاضی عسگر همچنین در خصوص بیمه حجاج گفت: بیمه حجاج تا دویست میلیون تومان افزایش یافته است سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به گفته محمدی تلاش شده مشکلات مطرح در ورود حجاج به عربستان نیز حل شده است.

۱۳۹۶/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...