نسخه چاپی

آمریكا بار دیگر نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را در نزدیكی التنف هدف قرار داد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا بار دیگر نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را در اطراف پایگاه التنف در جنوب سوریه هدف قرار داد، این مساله‌ای است که سوریه نیز آن را تایید کرد.

به گزارش سایت سیریا نیوز، در بیانیه ائتلاف ضد داعش ادعا شده است، به رغم هشدارهای قبلی نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه وارد منطقه "کاهش تنشی" شدند که به زعم آنها بر سر آن توافق شده است و این نیروها شامل تجهیزاتی نظیر تانک، توپخانه، سامانه‌های ضد موشکی، خودروهای حامل سلاح و بیش از ۶۰ سرباز بودند.

در این بیانیه آمده است: این گروه نظامی تهدیدی برای ائتلاف و نیروهای هم‌پیمان آن (شورشیان سوری) هستند که در پایگاه التنف مستقرند. در این حمله ائتلاف دو سلاح توپخانه‌ای و یکی از سامانه‌های ضد هوایی این نیروها منهدم شد و یکی از تانک‌های‌شان از کار افتاد.

ائتلاف مدعی شد، از طریق کانال منع وقوع درگیری‌ها به آنها هشدار داده بود اما هیچ نتیجه‌ای نداشت.

در بیانیه ائتلاف هشدار داده شده است، ائتلاف قصد جنگ با نیروهای نظام سوریه را ندارد اما آماده دفاع از خود در صورت مخالفت نیروها با ترک این منطقه است.

التنف در جاده بغداد دمشق در مرزهای مشترک با عراق و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است.

در این راستا یک نیروی نظامی ارتش سوریه گفت: جنگنده‌های ائتلاف عصر روز گذشته یکی از مقرهای نظامی ما در جاده التنف در منطقه الشحیمه در حومه شرقی حمص بمباران کردند که تعدادی کشته و تنی چند زخمی شدند.

این منبع افزود: این اقدام خصمانه بار دیگر دال بر آن است که این نیروها از تروریسم حمایت می‌کنند در حالی ارتش و هم‌پیمانانش هر روز دستاوردهایی را در برابر داعش به دست می‌آورند.

این منبع نظامی تاکید کرد: فرماندهی ارتش سوریه و نیروهای مسلح نسبت به خطرات این اقدام و پیامدهای آن هشدار داده و از ائتلافی که خود را بین‌المللی معرفی می‌کند، می‌خواهد دست از این اقدامات تجاوزگرانه بردارد و در عین تاکید می‌کند که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به جنگ با تروریسم در راس آن داعش، النصره در سراسر خاک سوریه ادامه خواهند داد.

۱۳۹۶/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...